کد خبر : 6050
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 9:42

۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن در مجتمع سنگان خواف برداشت شد

۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن در مجتمع سنگان خواف برداشت شد

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: ۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن در نیمه نخست سال جاری توسط شرکت‌های معدنی فعال در این مجتمع برداشت شده است. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی این مجتمع در روز دوشنبه، حسن جعفری افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن باطله‌برداری توسط پیمانکاران

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: ۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن در نیمه نخست سال جاری توسط شرکت‌های معدنی فعال در این مجتمع برداشت شده است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی این مجتمع در روز دوشنبه، حسن جعفری افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن باطله‌برداری توسط پیمانکاران در مجتمع سنگان انجام شده است.

وی گفت: میزان تحویل کلوخه سنگ آهن این مجموعه به سرمایه گذاران در مدت یاد شده ۴.۸ میلیون تن بوده است.

وی اظهار داشت: سرعت بخشی به اجرای برنامه ها و رفع موانع و اصلاح طرح های کوتاه مدت برای تامین سنگ آهن کلوخه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با برگزاری مناقصه ای، بخش خصوصی برای یک دوره پنج ساله عملیات استخراج و باطله برداری از معادن سنگان را در قالب گروههای الف و ب به منظور تامین پایدار خوراک کارخانه های کنسانتره و گندله عهده دار شده که این کار به طور منظم در حال انجام است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.  

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن، امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث می‌باشد از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.