کد خبر : 5985
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 14:58

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، تنها نماینده‌ای که به بنی صدر رای موافق داد

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، تنها نماینده‌ای که به بنی صدر رای موافق داد

در جریان بررسی کفایت سیاسی ابوالحسن بنی صدر، ۱۷۷ نماینده مجلس رای به برکناری رئیس جمهور دادند و در مقابل ۱۲ نفر رأی ممتنع و یک نفر به عدم کفایت بنی‌صدر رای مخالف داد. در جلسه مهدی بازرگان، ابراهیم یزدی، یدالله سحابی، احمد سلامتیان، عزت‌الله سحابی، علی‌اکبر معین‌فر، احمد غضنفرپور، سید محمدمهدی جعفری، محمد مجتهد

در جریان بررسی کفایت سیاسی ابوالحسن بنی صدر، ۱۷۷ نماینده مجلس رای به برکناری رئیس جمهور دادند و در مقابل ۱۲ نفر رأی ممتنع و یک نفر به عدم کفایت بنی‌صدر رای مخالف داد.

در جلسه مهدی بازرگان، ابراهیم یزدی، یدالله سحابی، احمد سلامتیان، عزت‌الله سحابی، علی‌اکبر معین‌فر، احمد غضنفرپور، سید محمدمهدی جعفری، محمد مجتهد شبستری، علی گلزاده غفوری، اعظم طالقانی، حسین انصاری‌راد، احمد صدر حاج سیدجوادی و هاشم صباغیان حضور نداشتند.



به گزارش خواف نیوز به نقل از رویداد۲۴ پیش از برگزاری جلسه عزت‌الله سحابی با برکناری بنی‌صدر مخالفت کرد و سخنرانی هم کرد اما در روز برگزاری جلسه نمایندگانی همچپون حسن آیت، آیت‌الله خامنه‌ای، حجت الاسلام موسوی خوئینی‌ها، عبدالحمید دیالمه، محمد رشیدیان، فؤاد کریمی و محمد یزدی سخنرانی کردند و با این وصف از ۱۷۸ نماینده حاضر، ۱۷۷ نماینده رای موافق دادند و در این میان تنها نماینده‌ای که رای عدم کفایت نداد، صلاح الدین بیانی نماینده خواف بود.

صلاح الدین بیانی در سال ۱۳۱۷ در شهرستان خواف متولد شد و در سال ۱۳۷۴ در مشهد درگذشت. او نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خراسان رضوی (خواف) از شهر نشتیفان از خراسان و نخستین نماینده مجلس شورای اسلامی از شهرستان خواف بوده است.

صلاح الدین بیانی فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران بود که پس از کسب مدرک خود ابتدا به قاضی در شهرستان اسفراین خراسان (خراسان شمالی کنونی) فعالیت می‌کرد و پس از مدتی به سمت بازپرس دادگاه بیرجند (خراسان جنوبی کنونی) منصوب شد.

بیانی سال سال ۱۳۵۴ از قضاوت کناره‌گیری کرد و وکیل شد و پس از انقلاب نیز از طرف مردم خواف و رشتخوار با کسب ۲۲٬۶۷۵ رای برابر با ۶۰/۵ ٪ آراء به مجلس راه یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.