کد خبر : 5809
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 11:34

توزیع ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر سنگان خواف

توزیع ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر سنگان خواف

به گزارش خواف نیوز به نقل از فارس، امروز همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان خواف تعداد ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال توسط امور عشایر شهرستان وهمکاری اداره برق بین عشایر منطقه‌ «دره  وجین‌آباد» از توابع بخش سنگان خواف توزیع شد. فرماندار خواف در این مراسم

به گزارش خواف نیوز به نقل از فارس، امروز همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان خواف تعداد ۱۲۰ دستگاه پنل خورشیدی با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال توسط امور عشایر شهرستان وهمکاری اداره برق بین عشایر منطقه‌ «دره  وجین‌آباد» از توابع بخش سنگان خواف توزیع شد.

فرماندار خواف در این مراسم گفت: جهت استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، توسط اداره کل امور عشایر استان این پنل‌ های خورشیدی در مناطق عشایری بخش سنگان توزیع شد.

حسین سنجرانی با اشاره به اینکه این پنل‌ها امکان تامین برق حداکثر ۵ لامپ در شبانه روز برای هر خانوار را دارد، ادامه داد: در این مناطق به علت صعب العبور بودن و مسافت زیاد از خط انتقال برق، امکان برق‌رسانی برای مناطق اسکان آن‌ها غیرممکن بود که بر همین اساس این پنل‌ها که نیاز عشایر را رفع می‌کند بین آنها توزیع شد.

وی گفت: از کل سهمیه‌ای که به استان برای پنل خورشیدی اختصاص داده شده، تعداد ۱۲۰ پنل خورشیدی برای عشایر این شهرستان در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک شایانی در بحث روشنایی و ایجاد امید و زندگی راحتی برای عشایر زحمتکش که نقش عمده‌ای در تامین و تولید گوشت قرمز در استان و کشور را دارند، ایفا کند.

فرماندار خواف بیان کرد: شهرستان خواف با دارا بودن یکهزار و ۴۶۰ خانوار عشایری و حدود ۷ هزار نفر جمعیت بیشترین آمار عشایر در سطح خراسان رضوی را دارا است.

طبق گفته سنجرانی، عشایر شهرستان خواف در ۶ منطقه بخش سنگان و جلگه زوزن پراکنده هستند و حدود ۱۱۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

گفتنی است؛ برای این پنل ها یک میلیارد و دویست میلیون تومان  اعتبار هزینه شده که از این مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان را عشایر خواف پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.