کد خبر : 5792
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 14:41

فرماندار: وضعیت خواف از نظر شیوع کرونا اضطراری است

فرماندار: وضعیت خواف از نظر شیوع کرونا اضطراری است

فرماندار خواف در استان خراسان رضوی گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا اضطراری است و هرگونه عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی تعداد بیماران مبتلا و فوتی های ناشی از این ویروس را افزایش می‌دهد. به گزارش خواف نیوز به نقل از حسین سنجرانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با

فرماندار خواف در استان خراسان رضوی گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا اضطراری است و هرگونه عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی تعداد بیماران مبتلا و فوتی های ناشی از این ویروس را افزایش می‌دهد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از حسین سنجرانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موج پنجم شیوع کرونا و قدرت سرایت و انتقال بسیار سویه دلتای این ویروس، هرگونه عادی انگاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی این شهرستان را در وضعیت بسیار خطرناک قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم باید نکات بهداشتی و استفاده از ماسک را بیشتر از قبل رعایت کنند در غیر این صورت وضعیت شهرستان به حالت بحران می‌رسد و کادر درمان با کمبود امکانات پزشکی مواجه می شوند.

فرماندار خواف به تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان از نارنجی به قرمز اشاره کرد و گفت: خواف به دلیل موقعیت جغرافیایی، همجواری با کشور افغانستان و رفت و آمد افراد غیربومی وضعیت حساس از نظر انتقال ویروس دارد. 

وی افزود: نتیجه آزمایش کرونای ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده به بیمارستان و مراکز درمانی خواف از ابتدای امسال تاکنون مثبت اعلام شده که بستری و تحت درمان  قرار گرفتند.

سنجرانی ادامه داد: در این مدت پنج نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: ۹ هزار نفر از گروههای هدف شامل سالمندان، میانسالان، شهروندان دچار بیماریهای زمینه‌ای، شاغلان در مشاغل خاص و مراکز تجمع و کادر بهداشت و درمان این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

بر اساس گزارش های دریافت شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی بطور نگران‌کننده‌ در حال افزایش است و شمار آنان به بیش از ۶۶۰ نفر در روز افزایش یافته است.
هم اکنون ۲۲  شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰  شهرستان در وضعیت نارنجی و  یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون سه میلیون و ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.