کد خبر : 5699
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 تیر 1400 - 3:15

حجت‌الاسلام جوانشیری: رویکرد دفتر نمایندگی اهل سنت ترویج مبانی فرهنگی است

حجت‌الاسلام جوانشیری: رویکرد دفتر نمایندگی اهل سنت ترویج مبانی فرهنگی است

به گزارش خواف نیوز به نقل از آنا ، حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری جلسه کارگاه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف اظهار کرد: در تعالیم دینی و متون و منابع مختلف اسلامی، کلمات و اصطلاحاتی مانند امت، امت واحده، الفت و اخوت اسلامی، برادری دینی، وحدت اسلامی، اتحاد اسلامی، دارالاسلام و … به کار رفته است

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: رویکرد این دفتر رویکرد فرهنگی و ترویج مبانی فرهنگی است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از آنا ، حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری جلسه کارگاه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف اظهار کرد: در تعالیم دینی و متون و منابع مختلف اسلامی، کلمات و اصطلاحاتی مانند امت، امت واحده، الفت و اخوت اسلامی، برادری دینی، وحدت اسلامی، اتحاد اسلامی، دارالاسلام و … به کار رفته است که مفاهیم این واژه‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر اهمیت و جایگاه والای وحدت در جامعه اسلامی دلالت می‌کند.

وی افزود: قرآن کریم با دعوت مسلمانان به وحدت، با اعتصام به حبل‌الله و نهی از تفرقه و با اشاره به الفت و برادری و مودت ایجادشده و ازبین‌رفتن عداوت و کینه دیرینه در سایه نعمت اسلام که مبنای اتحاد و همبستگی آنهاست، در سوره آل عمران آیه ۱۰۳ این‌گونه یادآور می‌شود که «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا …».

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: رویکرد دفتر نمایندگی اهل سنت، رویکرد فرهنگی و ترویج مبانی فرهنگی است.

جوانشیری از تشکیل کارگروه علمی تقریب در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه توجه به همه اقشار جامعه، شناسایی چالش‌های آینده و برطرف‌کردن مشکلات پیش رو در حوزه وحدت و برادری امت اسلامی است.

رویکرد دفتر نمایندگی اهل سنت ترویج مبانی فرهنگی است

خواف دیار حافظان قرآن و شهر میراث‌های ماندگار است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و مرکز خواف در ادامه این جلسه، خواف را دیار حافظان قرآن و شهر میراث‌های ماندگار خواند و بیان کرد: شهرستان خواف یکی از شهرستان‌های تلفیقی استان است که ۱۶۰ هزار جمعیت در سال‌های سال با وحدت و همبستگی کنار همدیگر زیست می‌کنند.

محمد حاتمی با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت در راستای حفظ اتحاد بین مسلمانان اضافه کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره)؛ مقام معظم رهبری بر رویکرد وحدت امت اسلامی تأکید فراوان و در بیانات متعددی بر انجام آن اشاره دارند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بیشماری ازجمله نخبگان، علما، فرهیختگان، جوانان و … است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت این منطقه به خوبی استفاده کنیم.

تشریح اهداف و برنامه‌های آتی دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف

رئیس دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان جهان از مسائل ضروری روز جوامع اسلامی است و همه باید بر محوری جامع و فراگیر که تمام مذاهب و اندیشه‌های دینی آن را قبول داشته باشند، گرد هم آیند و یکپارچه و هماهنگ حرکت کنند.

رویکرد دفتر نمایندگی اهل سنت ترویج مبانی فرهنگی است

محمد فاروق آشکار اهداف و برنامه‌های آتی این دفتر را تلاش استادان و دانشجویان این مرکز برای همکاری همه‌جانبه در موارد مورد اتفاق مسلمانان، موضع‌گیری هماهنگ و واحد دانشجویان و استادان در برابر دشمنان اسلام، پرهیز از نسبت‌دادن کفر، فسق و بدعت به یکدیگر تحت هیچ شرایطی، برخورد محترمانه فریقین در امور اختلافی، تأکید بر اصل احترام به تفاوت نظرهای فقهی و احکام شخصیه، حل اختلافات از طریق گفت‌وگوی سالم و رعایت آداب آن، ترویج آموزه‌ها و تعالیم‌اسلامی بر محور کتاب و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع)، تأکید بر حفظ و حراست از نظام ارزشی و اخلاقی اسلام، تأکید بر شناسایی تهدیدات مشترک امت اسلامی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های علمی در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ تقریب برشمرد.

جلسه کارگاه تقریب با حضور حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان و استادان و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواف به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.