کد خبر : 5536
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 16:21

سی هزار میلیارد ریال صرف تکمیل محور خواف-تربت حیدریه می‌شود

سی هزار میلیارد ریال صرف تکمیل محور خواف-تربت حیدریه می‌شود

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا فرماندار خواف گفت: با پیگیری مسوولان مربوط ۳۰ هزار میلیارد ریال برای سرعت‌بخشی به طرح تکمیل محور چهاربانده سنگان این شهرستان به تربت حیدریه در روزهای آینده اختصاص می‌یابد. حسین سنجرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پیگیری نماینده مردم خواف و رشتخوار در

۳۰ هزار میلیارد ریال صرف تکمیل محور خواف-تربت حیدریه می‌شود

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا فرماندار خواف گفت: با پیگیری مسوولان مربوط ۳۰ هزار میلیارد ریال برای سرعت‌بخشی به طرح تکمیل محور چهاربانده سنگان این شهرستان به تربت حیدریه در روزهای آینده اختصاص می‌یابد.

حسین سنجرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پیگیری نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی قرار است ۳۰ هزار میلیارد ریال برای شتاب دادن به اجرای این طرح در نظر گرفته شود که مقدمات آن انجام شده است و تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت منعقد می شود.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد ریال از این مبلغ توسط وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ هزار میلیارد ریال هم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تکمیل محور سنگان خواف به تربت حیدریه هزینه می شود.

فرماندار خواف گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز شده که به دلیل پاره ای مشکلات برای مدتی معوق ماند و با پیگیریهای انجام شده قطعه های یک و ۱۰ از سال گذشته آغاز شد و در حال انجام است و قطعه سه آن از خواف تا سلامی تکمیل شده و با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار روند اجرای طرح فوق سرعت می گیرد.

وی گفت: محور مواصلاتی شهرستان خواف و از جمله خواف به تربت حیدریه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بخش اعظم آن دوطرفه است که به دلیل حجم تردد وسائل نقلیه و حوادث جاده ای مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است و سرعت دادن به روند تکمیل این طرح از مطالبات اصلی مردم است.

سنجرانی گفت: شرکتهای معدنی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود در اجرای طرحهای فرهنگی، آموزشی و محرومیت زدایی در شهرستان خواف، مشارکت فعالی دارند و تقسیم کار بین آنها صورت گرفته است.

فرماندار خواف گفت: ساخت و تکمیل ۳۰ واحد آموزشی در این شهرستان از ۲ سال گذشته توسط شرکتهای معدنی سنگان در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۱۷ واحد به بهره برداری رسیده و ۱۳ مدرسه هم با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصدی در دست اجرا است و شرکت اپال پارسیان هم پنج میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی و تکمیل پانسیون پزشکان متخصص این شهرستان اختصاص داده است.

وی با اشاره به اشتغال به کار ۱۵ هزار نفر نیرو در شرکتهای معدنی سنگان خواف گفت: با توجه به ظرفیت محدود نیروی مورد نیاز این شرکتها، باید از ظرفیت دیگر بخشها برای اشتغال نیروهای متخصص شهرستان بهره گرفته شود و مسوولان ذیربط باید بیشتر به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: شاخص بیکاری شهرستان خواف از ۱۳.۹ درصد سال ۱۳۹۵ اکنون به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف در استان خراسان رضوی با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.  

از جمله ویژگی های بارز معادن سنگ آهن سنگان خواف امکان فعالیت‌های معدنکاری در ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح و کاهش هزینه‌های استخراج و کاهش هزینه‌های معدنکاری و نیز وجود عناصر نادر خاکی است و مشارکت بخش‌های دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو) و مجموعه اپال پارسیان و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی این مجتع را به الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور تبدیل کرده است.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ آهن سنگان از دو مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن سنگان در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث است از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.