کد خبر : 5436
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 11:34

پایان مرمت مسجد گنبد شهر سنگان خواف

پایان مرمت مسجد گنبد شهر سنگان خواف

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف گفت: مرمت اضطراری مسجد گنبد سنگان خواف که با مشارکت بخش خصوصی صورت پذیرفت امروز پایان یافت. به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف امروز گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با هدف حفاظت از آثار تاریخی شهرستان با این شرکت منعقد

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف گفت: مرمت اضطراری مسجد گنبد سنگان خواف که با مشارکت بخش خصوصی صورت پذیرفت امروز پایان یافت.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف امروز گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با هدف حفاظت از آثار تاریخی شهرستان با این شرکت منعقد شد که در مرحله نخست ۵۰۰میلیون برای مرمت اضطراری چهار بنای تاریخی اختصاص یافت.

پایان مرمت مسجد گنبد شهر سنگان خواف

محمود باعقیده مرمت‌های انجام شده در این بنا را بام سازی شامل: جمع آوری اندود فرسوده، شیب بندی و کاهگل‌کشی بیان کرد و افزود: مسجد گنبد سنگان که شاید به علت آجرکاری و تزئینات زیبای گچی که در زیر گنبد آن وجود دارد به اسم گنبد معروف شده موزه‌ای کوچک از ظرافت‌کاری‌ و خلاقیت‏ های دست و اندیشه انسان است.

وی ادامه داد: این مسجد از زیباترین بنا‌های عصر سلجوقی بوده که هنوز نماز‌های یومیه در آن اقامه می‌شود و بر اساس کتیبه‌ای که باقی‌مانده سال ساخت آن ۵۳۵ (هـ-ق) است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.