کد خبر : 5420
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 آبان 1399 - 13:21

خواف در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت

خواف در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت

به گزارش خواف نیوز فرماندار خواف گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از حالت قرمز فراتر رفته و در شرایط بحرانی قرار گرفته است. حسین سنجرانی افزود: از مجموع ۵۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که از ابتدای اسفندماه سال گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف بستری شدند ۶۰ نفر جان خود را از


خواف در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت

به گزارش خواف نیوز فرماندار خواف گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از حالت قرمز فراتر رفته و در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

حسین سنجرانی افزود: از مجموع ۵۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که از ابتدای اسفندماه سال گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف بستری شدند ۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار تن آنان در یک هفته اخیر جان باخته‌اند و ۲۰ تن نیز طی یک روز گذشته بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: از دو هزار و ۶۰۰ بیمار سرپایی کرونایی در شهرستان خواف در این مدت نتیجه آزمایش یک هزار و ۲۰۰ نفر مثبت بوده است.

فرماندار خواف گفت: از مجموع موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان خواف طی این مدت ۴۵۰ نفر مربوط به مهرماه امسال بوده است که نشان دهنده بحرانی بودن و اوج شیوع ویروس همه گیر کرونا در این شهرستان است.

وی افزود: از مجموع ۳۰ تخت بستری بیماران کرونایی در خواف ۶ تخت مربوط به مراقبتهای ویژه است و تعداد تختها و فضاهای موجود با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در این شهرستان جوابگو نیست و باید افزایش یابد.

سنجرانی ادامه داد: همه ظرفیتهای مراکز بهداشت و درمان، نیروهای مسلح و شرکتهای معدنی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خواف بسیج شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت حاد و بحرانی شیوع کرونا در خواف با بخشهایی که پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه را رعایت نکنند بدون اغماض و با قوه قهریه برخورد قاطع می شود و باید حساسیت عمومی نسبت به این مساله در جامعه افزایش یابد تا مردم از درون خانواده و منازل خود ملزم به رعایت این پروتکلها باشند.

فرماندار خواف با اشاره به افزایش محدودیتهای کرونایی در این شهرستان از روز دوشنبه افزود: بر این اساس تمامی  مهدهای کودک و مدارسی که از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستند، تعطیل شدند.

وی تعطیلی مجالس عزاداری و عروسی ، لغو برنامه ها و آیین‌های مربوط به هفته وحدت را از دیگر محدودیتهای اعمال شده در شهرستان خواف ذکر کرد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 15 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.