کد خبر : 5412
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مهر 1399 - 14:02

پروانه طاهری موسوی موسس انجمن خوشنویسان شهرستان خواف

پروانه طاهری موسوی موسس انجمن خوشنویسان شهرستان خواف

یک پژوهشگر خوشنویسی از پروانه طاهری ‌موسوی به عنوان نخستین بانوی تعلیق نویس ایران و موسس انجمن خوشنویسان خواف یاد کرد و ادامه داد: وی به سال ۱۳۷۳ از محضر الهه خاتمی درجه ممتاز در کتابت و نستعلیق را کسب کرد و نیز از  محضر سه استاد بنام شکسته نویسی در تهران بهره مند شد

یک پژوهشگر خوشنویسی از پروانه طاهری ‌موسوی به عنوان نخستین بانوی تعلیق نویس ایران و موسس انجمن خوشنویسان خواف یاد کرد و ادامه داد: وی به سال ۱۳۷۳ از محضر الهه خاتمی درجه ممتاز در کتابت و نستعلیق را کسب کرد و نیز از  محضر سه استاد بنام شکسته نویسی در تهران بهره مند شد و سپس برای تکمیل دوره ممتاز در خط دوم – شکسته نستعلیق، راهی اصفهان برای شاگردی استاد غلامرضا وکیلی شد.
وی گفت: طاهری موسوی بعد از یکسال اقامت در اصفهان موفق به اخذ مدرک ممتاز در شکسته نستعلیق شد و به تهران بازگشت و همان سال با موفقیت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای خدمت به خراسان بزرگ سفر کرد و در نخستین روزهای ورود به خواف تصمیم به تاسیس انجمن خوشنویسان خواف گرفت و در سال ۱۳۷۴ به عنوان نخستین بانوی مدیر و رییس انجمن خوشنویسان مطرح و شناخته شد.
شریفی تربتی افزود: طاهری‌موسوی بعد از ازدواج به تربت‌حیدریه کوچ کرد و اکنون به عنوان تنها بانوی خوشنویس شهر مشغول تدریس در انجمن خوشنویسان این شهرستان است. وی همچنین مدتی به عنوان سرپرست انجمن خوشنویسان تربت حیدریه برگزیده و مشغول به فعالیت شد.
وی ادامه داد: اشتغال وی به تدریس گرافیک او را به خط تعلیق علاقمند کرد و بین سال‌های ۸۵ تا ۸۶ به رمزگشایی و خوانش خط تعلیق پرداخت و در همان سال‌ها نخستین نمایشگاه انفرادی تعلیق را نیز برگزار کرد.
این پژوهشگر خوشنویسی گفت: پروانه طاهری ‌موسوی به سال ۱۳۹۷ در همایش خواجه اختیار منشی گنابادی شرکت و در نمایشگاه جمعی همایش، نخستین چلیپای تعلیق (نوعی ترکیب در خوشنویسی) را به نمایش گذاشت و سپس در سال ۱۳۹۸ در نمایشگاه خط اول در تهران شرکت کرد و سه تابلو تعلیق وی با استقبال مخاطبان مواجه شد به گونه‌ای که تابلو خط  آبی وی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال فروخته شد و همچنین به سال ۱۳۹۸ در نمایشگاه خوشنویسی که در حاشیه آثار استاد اخوین و به پاسداشت ایشان برگزار شد، شرکت کرد.
وی افزود: طاهری موسوی برای سومین بار خط تعلیق را به عرصه نگاه جامعه نشاند و در این نمایشگاه نیز تابلو تعلیق او با نام طلاریزان به مبلغ ۲۰ میلیون ریال فروخته شد و در پی آن قطار شهری مشهد از وی برای حضور در نمایشگاه خوشنویسی مترو دعوت به عمل آورد و تابلو وی با نام “حال پروانه” به خط تعلیق به نمایش گذاشته شد.

شریفی ادامه داد: طاهری موسوی اکنون مشغول تحلیل و نقد خط تعلیق است و در این دوران کرونا برای آموزش خط تعلیق اقدام به راه اندازی صفحه “ریسمان رقصان” در فضای مجازی کرده‌ است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.