کد خبر : 5366
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1399 - 20:03

مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواف: مهمترین فلسفه قیام عاشورا احیای ارزشهای اسلامی است

مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواف: مهمترین فلسفه قیام عاشورا احیای ارزشهای اسلامی است

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف مهمترین فلسفه قیام عاشورای حسینی را زنده نگهداشتن دین مبین اسلام و ارزشهای اسلامی و برپایی عدل و داد ذکر کرد. مولوی حبیب الرحمن مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام حسین (ع) زمانی  که احساس کردند حکومت اسلامی از مسیر اصلی خود

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف مهمترین فلسفه قیام عاشورای حسینی را زنده نگهداشتن دین مبین اسلام و ارزشهای اسلامی و برپایی عدل و داد ذکر کرد.

مولوی حبیب الرحمن مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام حسین (ع) زمانی  که احساس کردند حکومت اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به دست نااهلان و فرد بی لیاقتی مانند یزید افتاده و دین مبین اسلام در معرض خطر است قیام کردند و این قیام برای کسب مقام دنیا نبود بلکه برای احیاء سنت و تقویت شریعت رسول اکرم (ص) بود.

وی ادامه داد: به همن دلیل امام حسین (ع) در برابر ظلم تسلیم نشدند و تن به ذلت ندادند و خود و تعدادی از اعضای خانواده و یارانشان در راه احیاء ارزشهای اسلام به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف گـفت: محبت اهل بیت (ع) در بین اهل سنت از جایگاه خاصی برخوردار و از امور واجب و لازم است و با پیروی از سیره شان این محبت را ابراز می‌دارند.

یکی از مدرسان حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قیام عاشورا به عنوان مهمترین  واقعه در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: سکوت نکردن در برابر باطل بزرگترین درس این قیام است.

مولوی خیرالله نیکخو افزود: امام حسین (ع) و یارانشان در مسیر احیای دین اسلام  و حق گویی و عدالت و حقیقت طلبی در برابر باطل ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.