کد خبر : 5363
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 شهریور 1399 - 20:00

چوپان خوافی از حمله پلنگ جان سالم به در برد / تهدید زیستگاه پلنگ در حال انقراض در منطقه خواف

چوپان خوافی از حمله پلنگ جان سالم به در برد / تهدید زیستگاه پلنگ در حال انقراض در منطقه خواف

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خواف گفت: یک قلاده پلنگ در ارتفاعات دَردَوی سنگان به چوپانی حمله کرد و خوشبختانه چوپان از این حمله جان سالم به در برد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایلنا، هادی رمضانی در این خصوص اظهار داشت: پس از تماس مرکز استان مبنی بر حمله پلنگ به یک چوپان،

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خواف گفت: یک قلاده پلنگ در ارتفاعات دَردَوی سنگان به چوپانی حمله کرد و خوشبختانه چوپان از این حمله جان سالم به در برد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایلنا، هادی رمضانی در این خصوص اظهار داشت: پس از تماس مرکز استان مبنی بر حمله پلنگ به یک چوپان، بلافاصله یک تیم امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شده و همچنین نیروهای اورژانس و نیروی انتظامی نیز در این حادثه همکاران ما را همراهی کردند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن این منطقه از بالگرد امدادی اورژانس گناباد نیز کمک خواسته شد که در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شد، اما به دلیل شدت وزش باد و شرایط جوی به وجود آمده امکان فرود بالگرد و انتقال چوپان زخمی به بیمارستان فراهم نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر خواف افزود: نیروهای امدادی حاضر در صحنه با تلاش زیادی پیکر چوپان زخمی را از ارتفاعات دَردَوی به پایین منتقل و توسط اورژانس به بیمارستان ۲۲ بهمن خواف اعزام شد.

بنا به گزارشات متعدد مردمی رسیده به خبرنگار ایلنا تاکنون چندین بار پلنگ در ارتفاعات سنگان خواف مشاهده شده که با توجه به اظهارات کارشناسان محیط زیست شرکت های معدنی جهت برداشت سنگ آهن با تجاوز به زیستگاه این گونه در حال انقراض باعث حمله آن به کارگران معادن و سایر اهالی محلی شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.