کد خبر : 5313
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 خرداد 1399 - 17:14

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم گفت: خشکسالی و کاهش نزولات جوی، کشاورزی و دامپروری را در این مناطق از بین برده است.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم گفت: خشکسالی و کاهش نزولات جوی، کشاورزی و دامپروری را در این مناطق از بین برده است.

اکبر احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره مشکلات شهرستان های خواف و رشتخوار در استان خراسان رضوی گفت: این شهرستان ها از امکانات بسیار کمی برخوردار بوده و از جمله  مناطق کمتر برخوردار در کشور محسوب می شود که با توجه به اینکه باید در سراسر کشور عدالت و توسعه در کنار هم

اکبر احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره مشکلات شهرستان های خواف و رشتخوار در استان خراسان رضوی گفت: این شهرستان ها از امکانات بسیار کمی برخوردار بوده و از جمله  مناطق کمتر برخوردار در کشور محسوب می شود که با توجه به اینکه باید در سراسر کشور عدالت و توسعه در کنار هم برقرار شود، لازم است مسئولان امر توجه کافی را به حل مشکلات مردم در این مناطق داشته باشند.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین ظرفیتی که در شهرستان های خواف و رشتخوار وجود دارد، حوزه کشاورزی و دامپروری است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود آب کشاورزی، این حوزه دچار آسیب های جدی شده و به تبع آن دامپروری نیز از بین رفته و باعث کاهش  سطح محصولات کشاورزی و محصولات دامی در این مناطق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کمبود آب در بیشتر مناطق کشور مشاهده می شود و در استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان های خواف و رشتخوار مسئله کمبود آب آشامیدنی و آب کشاورزی وجود دارد، باید توجه ویژه ای به مسئله کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی صورت بگیرد تا بتوان از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

احمدپور بیان کرد: یکی از مهمترین بخش هایی که می تواند باعث بالا رفتن سطح درآمد در شهرستان های خواف و رشتخوار باشد، بحث کشت زعفران است که با توجه به نوسان قیمت آن، غالبا درآمد کمی به دست کشاورزان می رسد که نیاز است توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی و فراوری صورت گیرد تا از ارزش افزوده زعفران در جهت بالا رفتن درآمد کشاورزان منطقه استفاده کرد.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در توسعه هر منطقه تغییر نگرش و نوع نگاه است که می توان با مقداری تلاش و توجه بیشتر، مناطق کم برخوردار را توسعه داده و سطح درآمدی را افزایش داد که به تبع آن سطح معیشتی و رفاه افزایش می یابد./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.