کد خبر : 5294
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 خرداد 1399 - 13:21

آبشار رزداب شهرستان خواف در فهرست آثار ملی ثبت شد

آبشار رزداب شهرستان خواف در فهرست آثار ملی ثبت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از ثبت آبشار رزداب این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد. محمود باعقیده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خواف اظهار داشت: دو منطقه گردشگری آبشار روستای رزداب و آبشار کفتردره در روستای شهرک از توابع بخش سلامی شهرستان خواف در نوبت ثبت در

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از ثبت آبشار رزداب این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

محمود باعقیده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خواف اظهار داشت: دو منطقه گردشگری آبشار روستای رزداب و آبشار کفتردره در روستای شهرک از توابع بخش سلامی شهرستان خواف در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی بوده که خوشبختانه آبشار رزداب در این فهرست قرار گرفت و امیدواریم به زودی منطقه زیبای کفتردره هم جزو آثار طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

 باعقیده در ادامه افزود: روستای رزداب در قسمت شمالی و در فاصله ۲۷ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار گرفته و تنگل و آبشار رزداب هم به فاصله ۳ کیلومتر از این روستا واقع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف با بیان این مطلب که شهرستان خواف دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است، افزود: آبشار و تنگل رزداب یکی از دهها اثر طبیعی این شهرستان بوده که با وجود هوای گرم و کویری این منطقه؛ دارای پوشش گیاهی متنوع و آب و هوای معتدل بوده و با وجود آبشار زیبایی که در بیشتر ماه های سال جاری است، مناظر چشم نوازی را به وجود آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم درباره ثبت این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای ثبت آبشار رزداب شهرستان خواف که جزو میراث طبیعی ارزشمند می باشد را در فهرست آثار ملی تایید کرد.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: آبشار رزداب با شماره ۶۰۱ در خراسان رضوی، شهرستان خواف، دهستان سلامی، روستای رزداب پس از تشریفات قانونی در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.