کد خبر : 5147
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 11:36

رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف مرمت می‌شود

رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از اجرای عملیات مرمتی در رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف خبرداد.به گزارش خواف نیوز، مرجان اکبری امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این عملیات مرمتی شامل پی بندی و استحکام بخشی و بام سازی بوده است. او با اشاره به موقعیت قرارگیری این رباط تاریخی اظهار کرد:

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از اجرای عملیات مرمتی در رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف خبرداد.به گزارش خواف نیوز، مرجان اکبری امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این عملیات مرمتی شامل پی بندی و استحکام بخشی و بام سازی بوده است.

او با اشاره به موقعیت قرارگیری این رباط تاریخی اظهار کرد: این منطقه در نقطه‌ای قرار داشته که راه‌های منتهی به زوزن، سنگان، رشتخوار، زاوه، گناباد و قاین در آنجا با هم تلاقی داشته است.

اکبری ادامه داد: این اثر تاریخی دارای پلان مستطیل شکل وشامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالا به عنوام مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق‌ها وغرفه‌هایی در اطراف آن دیده می‌شود، وجود چهار برج دایره‌ای شکل در گوشه‌ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی، شرقی وغربی زیبایی خاصی به این بنا داده است. 

رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این عملیات مرمتی ۲۵۰ میلیون هزار ریال است.

گفتنی است:: اثر تاریخی رباط کال جنگی در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر خواف و ۱۴ کیلومتری باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار دارد به شماره ۸۲۷۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.