کد خبر : 5123
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 11:18

معاون استاندار خراسان رضوی: ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست بررسی است

معاون استاندار خراسان رضوی: ایجاد مرز مشترک ریلی بین خواف و افغانستان در دست بررسی است

به گزارش خوف نیوز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: موضوع ایجاد یک مرز مشترک ریلی در مسیر خواف به افغانستان با پیگیری‌های استان در سطح ملی در دست بررسی است که تصویب و نهایی خواهد شد. علی رسولیان روز جمعه در حاشیه نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کمیته اقتصادی مرز درباره

به گزارش خوف نیوز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: موضوع ایجاد یک مرز مشترک ریلی در مسیر خواف به افغانستان با پیگیری‌های استان در سطح ملی در دست بررسی است که تصویب و نهایی خواهد شد.

علی رسولیان روز جمعه در حاشیه نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کمیته اقتصادی مرز درباره مصوبات آن با اشاره به حضور سرکنسول ایران در هرات افزود: در تلاش هستیم هرچه سریعتر راه‌آهن خواف به افغانستان تکمیل و راه‌اندازی شود زیرا این خط ریلی و ایجاد یک مرز مشترک ریلی می‌تواند به شدت هزینه‌های حمل و نقل کالا را کاهش بدهد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد کارگروه همکاری‌های اقتصادی مشترک بین خراسان رضوی و هرات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود تا بتوان مسائل مرتبط با همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و مواردی نظیر افزایش تردد کامیون‌ها در مرز دو کشور، کاهش هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل کالا و کاهش زمان مبادله کامیون‌ها را در آن مورد بررسی قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: افغانستان بزرگترین بازار طرف مبادلات تجاری با خراسان رضوی است و بخش عمده‌ای از صادرات خراسان رضوی به کشور افغانستان انجام می‌شود و از طرفی هم ارتباط قوی فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

رسولیان افزود: در این راستا سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی زیادی را ایران در افغانستان و هرات انجام داده است و به این ترتیب ارتباطات زیادی با کشور افغانستان و به خصوص هرات داریم همچنین هر سال نمایشگاه‌های بسیاری برگزار و هیات‌های تجاری زیادی هم بین ما مبادله می‌شوند.

وی با اشاره به این که کارگروه همکاری‌های اقتصادی بین خراسان رضوی و هرات شکل گرفته است تاکید کرد: قرار بود طرف افغانستانی به ایران سفر کند و نشست این کارگروه مشترک برگزار شود اما به دلیل مسائل مربوط به کرونا این جلسه به تعویق افتاد.

او تسهیل در صادرات فرآورده های نفتی به کشور افغانستان، تصویب طرح جامع منطقه دوغارون و فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری سایر بخش‌های خصوصی در مرز، نهایی شدن عملیات اجرایی پایانه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.