کد خبر : 4998
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 فروردین 1399 - 9:56

تردد نیروهای غیربومی در خواف به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته است

تردد نیروهای غیربومی در خواف به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته است

فرماندار خواف گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و خراسان رضوی، به دلیل توجه به سلامت مردم، تردد نیروهای غیربومی در این شهرستان به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته است. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خواف، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «خواف را قرنطینه کنید»

فرماندار خواف گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و خراسان رضوی، به دلیل توجه به سلامت مردم، تردد نیروهای غیربومی در این شهرستان به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته است.

فارس من| تردد نیروهای غیربومی در خواف به خاطر شیوع کرونا کاهش یافته است

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خواف، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «خواف را قرنطینه کنید» ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

فرماندار خواف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران و خراسان رضوی، جلسات متعدد علمی و برنامه‌ریزی با ستاد مبارزه با این بیماری برگزار شد، اظهار کرد: از همان ابتدا توجه به سلامت مردم خواف به عنوان اولویت و محور در نظر گرفته شد.

حسین سنجرانی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و خراسان رضوی، به دلیل توجه به سلامت مردم، تردد نیروهای غیربومی در خواف به خاطر شیوع کرونا کاهش یافت، اضافه کرد: معادن خواف برای 14 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، بنابراین در ابتدا اعلام کردیم که این نیروها اگر غیربومی هستند 20 روز در خواف در معادن مشغول فعالیت باشند تا از نظر شیوع بیماری همزمان با کار و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه نیز قرار بگیرند و بعد از پایان 20 روز به محل سکونت خود بازگردند.

وی ادامه داد: تردد کامیون‌ها نیز که عمدتا سنگ آهن و کنسانتره را از معادن خواف به فولاد اصفهان و خوزستان حمل می‌کردند؛ از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به کمتر از یک پنجم رسیده و ظرفیت حمل این میزان مواد اولیه به کمتر از 700 ناوگان کاهش پیدا کرده است.

فرماندار خواف با تاکید بر اینکه از همه نیروهای مرتبط با معادن و افرادی که برای حضور در محل کار وارد این شهرستان می‌شوند، با رعایت موارد بهداشتی از آنها آزمایش گرفته و پس از کسب نتیجه مناسب آن به هر کدام از افراد گواهی سلامت اعطا می‌شود.

سنجرانی بیان کرد: با وجود اینکه خواف دومین شهرستان در خراسان رضوی از نظر جغرافیایی محسوب می‌شود، اما خوشبختانه میزان ابتلای مردم این شهرستان به بیماری کرونا کمتر از شهرستان‌های همجوار بوده، امیدوارم هر چه سریع‌تر این بیماری نیز در همه شهرستان‌های خراسان رضوی و ایران سیر نزولی پیدا کرده و از بین برود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.