کد خبر : 4815
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 15:58

اطلاعیه شماره 5 ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان خواف:

اطلاعیه شماره 5 ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان خواف:

بسمه تعالی همشهریان گرامی و مردم فهیم و متدین شهرستان خواف؛ همانگونه که مستحضرید ویروس کرونا طی روزهای جاری با سرعت بالا در حال انتشار بوده و سطح شیوع آن در استان و شهرستان ها از جمله شهرستان خواف قابل توجه و ملاحظه است. تلاش خادمان شما در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا،

بسمه تعالی
همشهریان گرامی و مردم فهیم و متدین شهرستان خواف؛
همانگونه که مستحضرید ویروس کرونا طی روزهای جاری با سرعت بالا در حال انتشار بوده و سطح شیوع آن در استان و شهرستان ها از جمله شهرستان خواف قابل توجه و ملاحظه است.
تلاش خادمان شما در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و پیش دستانه، برنامه ریزی و تلاش حداکثری برای بهبود بیماران درگیر با این ویروس نحس می باشد که بحمدلله این رویکرد با همت و تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی شهرستان نتیجه بخش بوده و تاکنون بخش قابل توجهی از این بیماران بهبودی قطعی یافته و ضمن ترخیص از بیمارستان، فرآیند قرنطینه در منزل را تحت نظر کارشناسان بهداشت و درمان سپری می کنند.
در این میان علی رغم بهبود نسبی برخی بیماران، متاسفانه ممکن است در برخی افراد که دارای سنین بالا بوده و یا بیماری زمینه ای دارند شرایط بیماری سخت تر پیش رود، تا جایی که احتمال فوت بر اثر بیماری نیز حادث شود ولذا بدیهی است که مجموعه ستاد پیشگیری بایستی آمادگی لازم برای مواجهه با این اتفاق ناخوشایند را نیز داشته باشد.
لذا پیرو دغدغه شما مردم فهیم و متدین شهرستان و همچنین اهمیت رعایت ملاحظات و نکات شرعی و بهداشتی در خصوص مراحل کفن و دفن بیماران متوفی بر اثر کرونا، شبکه بهداشت و درمان ضمن ارسال مکاتبه به دفتر امام جمعه شهرستان و همچنین حوزه علمیه احناف خواف، پرسش و استفتاء موضوع مدنظر را ارائه و پاسخ مربوطه را دریافت نمود که ضمن تشکر از مساعدت علمای گرانقدر، تصویر پاسخ های واصله به منظور اطلاع شما مردم شریف و متدین در ذیل همین اطلاعیه درج می گردد.
در همینجا به شما مردم شریف اطمینان خاطر داده می شود که تمام همت اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان برای به حداقل رساندن تبعات این بیماری و پیشگیری از شیوع این ویروس نحس خواهد بود و درخصوص بیماران کرونایی نیز تمامی همت کادر درمانی برای بهبودی مصروف خواهد شد و چنانچه علی رغم تمام تلاش ها، اتفاق ناخوشایندی شکل بگیرد و فردی بر اثر این بیماری فوت نماید، یقینا در مراحل کفن و دفن، نکات و جوانب شرعی حسب فتوای علمای گرانقدر و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

در پایان مطابق همیشه و لکن با تاکید بیشتر، از تمامی مردم فهیم شهرستان استدعا داریم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی جدیت لازم را داشته و ضمن پیوستن به کمپین #درخانهبمانیم از منازل خود خارج نشوند.
خادمین شما در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تمام تلاش و همت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کار بسته اند لکن مقابله با این ویروس نحس، همت و همراهی همه شهروندان فهیم خوافی را می طلبد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.