کد خبر : 4737
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 5:46

پیام حسین سنجرانی فرماندار شهرستان خواف به مردم و مسئولین شهرستان در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

پیام حسین سنجرانی فرماندار شهرستان خواف به مردم و مسئولین شهرستان در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

اینجانب ضمن تقدیر از زحمات خالصانه و شبانه روزی کلیه مسئولین  شهرستان، پرسنل خدوم شبکه بهداشت  شهرستان که همچون سربازان خط مقدم حوزه سلامت در راه مبارزه با بیماری با از خودگذشتگی وایثار تلاش می نمایند و همچنین سایر مسئولین شهری از جمله امام جمعه محترم، شهردار،بخشداران، شورای اداری شهرستان،دهیاران و مسئولین ادارات و رسانه

اینجانب ضمن تقدیر از زحمات خالصانه و شبانه روزی کلیه مسئولین  شهرستان، پرسنل خدوم شبکه بهداشت  شهرستان که همچون سربازان خط مقدم حوزه سلامت در راه مبارزه با بیماری با از خودگذشتگی وایثار تلاش می نمایند و همچنین سایر مسئولین شهری از جمله امام جمعه محترم، شهردار،بخشداران، شورای اداری شهرستان،دهیاران و مسئولین ادارات و رسانه های گروهی که با همدلی و همراهی در کنار  بهداشت و درمان، در راستای ارتقای سلامت جامعه در این برهه خطیر و حساس تلاش می نمایند، لذا از عموم شهروندان انتظار داریم  بر رعایت نکات ذیل اهتمام ورزند:
 
1. شهروندان عزیز و رسانه هادر اجرای عزم ملی و بسیج همگانی اطلاع رسانی  کرونا_را_شکست_میدهیم همکاری و همراهی نمایندودر منازل بمانند
 
2. تمام دستگاههای اجرایی دراجرای دستورالعمل های بهداشتی و بخشنامه ها و ملزوماتی که از ستاد_پیشگیری_از_شیوع_ویروس_کرونا_در_شهرستان_خواف  اعلام می کنند کوشا بوده و همت بیشتری کنند.
 
3. مردم فهیم شهرستان تا زمان عادی شدن اوضاع برای حفظ سلامت شخصی و عمومی و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ویروس جز در موارد بسیار ضروری از خانه خارج نشوند و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.
 
4. شهرداری ها از شیوه های مختلف جهت اطلاع رسانی در سطح شهر در خصوص رعایت نکات لازم بمنظور پیشگیری از بیماری استفاده نمایند.
 
5. با توجه به اینکه عمده نظافت شهر به عهده شهرداران محترم و پرسنل زحمتکش شهرداری است نسبت به توجیه آنان در خصوص اهمیت رعایت اصول حفاظت فردی و جدی گرفتن موضوع اقدام و این عزیزان به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند.
 
6. نانوایی ها توسط مرکز بهداشت و اداره صمت رصد شوند و بر رعایت نکات بهداشتی به نانوایان تاکید نمایند.
 
7. واحد های صنفی حق سو استفاده از این اضطراب ورعب  و وحشت مردم را ندارند وبا آمادگی ادارات صمت و اصناف، دادستانی محترم و تعزیرات با برخورد محکم و قاطع  اجازه ندهند، سواستفاده گران با احتکار و کم فروشی موجب نگرانی مردم شوند و در صورت تخلف برخود جدی وقانونی وقضایی اعمال خواهد شد
 
8. اداره تبلیغات اسلامی از ظرفیت روحانیون و طلاب جهت ارائه نکات بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی و مکان هایی که محل تجمع مردم است استفاده و بر رعایت اصول بهداشتی در اماکن مقدسه نظارت نمایند.
 
9. رسانه ها، مطبوعات  فعال باشند و کمک کنند تا واقعیات به مردم منتقل شود و ضمن رعایت اصول کاهش تنش و اضطراب در جامعه، راهکار های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را به طور مداوم برای مردم تشریح کنند.
 
در پایان به شهروندان عزیز یادآوری میکنم که از تجمع در مراکز خرید , فروشگاه های بزرگ , بازار روز و .. خودداری کرده و با مدیریت زمان در طول ساعات روز اقدام به خرید و انجام کارهای ضروری خود نمایند
 
همچنین داشتن حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی و دوری از هرگونه استرس و اضطراب که باعث ضعف سیستم دفاعی بدن نیز خواهد شد در راس امور شهروندان قرار گیرد.
 
و از خداوند متعال برای تمامی هم میهنان عزیزوهمشهریان نجیب وصبورم  آرزوی سلامتی و تندرستی را دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.