کد خبر : 4743
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 18:43

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف: حفر قبور جدید در خواف به منزله تدارک مرگ برای کسی نیست

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف: حفر قبور جدید در خواف به منزله تدارک مرگ برای کسی نیست

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف گفت: حفر و آماده‌سازی قبور مخصوص متوفیان کرونایی به منزله فراهم سازی زمینه مرگ برای کسی نیست و معتقدیم شهرداری خواف وظیفه خود را به درستی انجام داده است. شهرداری خواف دو روز قبل به حفر قبور متوفیان احتمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف گفت: حفر و آماده‌سازی قبور مخصوص متوفیان کرونایی به منزله فراهم سازی زمینه مرگ برای کسی نیست و معتقدیم شهرداری خواف وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

شهرداری خواف دو روز قبل به حفر قبور متوفیان احتمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این شهر اقدام کرد که با واکنش‌های گوناگونی از سوی شهروندان روبه‌رو شد. برخی شهروندان خوافی چنین اقدامی از سوی شهرداری را سبب واهمه و نگرانی بیشتر مردم دانستند و از مسئولان خواستند تا اقدام‌های پیشگیرانه را از قبیل کاهش ترددهای تریلرها، فعالیت‌های معدنی سنگ آهن سنگان و حتی تعطیلی شرکت‌های معدنی و تشدید نظارت بر نانوایی‌ها، داروخانه‌ها،  مراکز عرضه مواد غذایی، فروشندگان دوره گرد، مبادی ورودی و مسافران را تا رفع بحران کرونا افزایش دهند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف نیز پیرامون موضوعات مزبور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروتکل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، فرآیندی دارد که مردم و مدیران اجرایی هر کدام در این چرخه وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که برای پیشگیری از شیوع بیماری باید انجام دهند.

علی افکار گفت: طبق برآوردها، 18 درصد از 80 درصد مبتلایان بیماری کرونا به مراقبت‌های ویژه بیمارستانی نیاز دارند و از این 18 درصد احتمال فوت 2 درصد نیز وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف بیان کرد: آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا در حد امکان در سطح شهرستان مهیا شده و 24 تخت بیمارستانی، 6 تخت ICU، کادر پزشکی و پرستاری، لباس مخصوص، ماسک و مواد ضدعفونی تدارک دیده شده و هم اینک با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران برای ایجاد بیمارستان صحرایی در سالن ورزشی شهید اعظمی شهر خواف در تلاش هستیم.

افکار افزود: در این چرخه، وظیفه‌ای نیز بر عهده شهرداری برای کفن و دفن متوفیان احتمالی بیماران کرونا هست تا شان و حرمت یک متوفی مسلمان حفظ شود و دفن نیز بر پایه اصول و پروتکل بهداشتی صورت پذیرد.

وی اعلام کرد: برای این منظور 16 قبر پیش‌بینی و آماده شد زیرا ورود کرونا با توجه به اینکه خواف در محاصره شهرهای آلوده به کرونا هست، اجتناب ناپذیر است و باید همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در آماده‌باش بوده و پیش‌بینی‌های لازم را کرده باشند.

افکار گفت: در فرآیندهای پروتکل بهداشتی، نقش 80 درصدی مردم از همه مهم‌تر است زیرا اگر اصول بهداشت و حفاظت فردی رعایت شود و راه‌های انتقال ویروس از طریق کاهش جدی ترددها و رفت و آمدهای غیر ضروری گرفته شود مطمئنا تاثیر مثبتی در کاهش خروجی 18درصد بیماران نیازمند به بستری و 2 درصدی فوتی‌ها دارد گرچه حفر و آماده سازی قبور مخصوص متوفیان کرونایی به منزله فراهم سازی زمینه مرگ برای کسی نیست و معتقدیم شهرداری خواف وظیفه خود را به درستی انجام داد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خواف در خصوص درخواست‌های مکرر برخی از مردم یا کارگران معادن سنگ آهن برای تعطیلی معادن در راستای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: برخی شرکت‌های معدنی کار را تعطیل کردند، تعدادی نیز نیروهای غیربومی را به مرخصی فرستادند اما معادنی هم که بهره‌بردار هستند در راستای رعایت اصول بهداشتی و کاهش فعالیت‌ها و نیروی کار اقدام کرده‌اند.

افکار تاکید کرد: نمی‌توان همه فعالیت‌های اداری، تولیدی و توزیعی را تعطیل کرد همان‌طور که ادارات دولتی، بانک‌ها و مجموعه بهداشت و درمان و بعضی مشاغل و صنوف باید به کار و فعالیت خود ادامه دهند و منظور ما از پویش در خانه بمانیم، کاهش حداکثری رفت و آمدهای غیر ضروری است.

وی پیرامون نبود کنترل دقیق بهداشتی بر برخی صنوف توزیع مواد غذایی و بهداشتی، نانوایی‌ها، شرکت‌های معدنی، فروشندگان دوره گرد، رانندگان و مسافران در مبادی ورودی خواف نیز گفت: اگر چنین ادعایی درست باشد و از هر جا گزارشی به ما برسد بازرس اعزام می‌کنیم و برای رفع نقایص اقدام فوری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف از اعلام جدیدترین آمار بیماران بستری و قرنطینه مبتلایان مشکوک به کرونا خودداری کرد و افزود: حدود 200 نفر کادر بهداشتی و درمانی در خط مقدم پیشگیری و مقابله با کرونا، جان فشانی و ایثارگری می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.