کد خبر : 4715
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 اسفند 1398 - 18:44

با بیش از یک میلیارد تومان هزینه بهره برداری از طرح آبخیزداری خواف

با بیش از یک میلیارد تومان هزینه بهره برداری از طرح آبخیزداری خواف

طرح آبخیزداری با بیش از یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید. به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ، فرماندار شهرستان خواف گفت: این طرح شامل کنترل سیل و رسوب حوضه آبخیز فایندر با ارتفاع سازه 4متر و طول 504متر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با بیش از یک میلیارد تومان هزینه در

طرح آبخیزداری با بیش از یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ، فرماندار شهرستان خواف گفت: این طرح شامل کنترل سیل و رسوب حوضه آبخیز فایندر با ارتفاع سازه 4متر و طول 504متر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با بیش از یک میلیارد تومان هزینه در مدت 3سال ساخته شده است.

حسین سنجرانی افزود:حجم عملیات خاکی این طرح را  120هزار، حجم آبگیری آن را 60هزار و حجم عملیات سرریز اضطراری سنگ ملاتی آن را هزار و 300مترمکعب اعلام کرد.

وی افزود: اجرای طرحهای آبخیزداری باعث کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی و همچنین کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی می شود افزون بر این که بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش طرحهای آبخیزداری از دیگر آثار این گونه طرحهاست.

فرماندار شهرستان خواف گفت: ظرفیت بالای بخش کشاورزی و منابع طبیعی و وجود مشکلات مربوط به سیل و خسارات ناشی از آن از علل عمده ضرورت توجه به آبخیزداری در شهرستان است.
سنجرانی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آبهای زیرزمینی و ذخیره آب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری فعالیت‌های ارزانی است و یک نوع عدالت اجتماعی را به دنبال دارد که می‌تواند عاملی در مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه بخش کشاورزی شهرستان باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.