کد خبر : 4648
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 7:42

نخستین واحد تولید مواد ضد عفونی در خواف دایر می‌شود

نخستین واحد تولید مواد ضد عفونی در خواف دایر می‌شود

 فرماندار خواف گفت: برای ارتقای سطح بهداشتی و تامین مواد ضد عفونی شهرستان، از سوی یک کارآفرین، نخستین واحد تولید مواد ضدعفونی به زودی در خواف دایر می‌شود. حسین سنجرانی در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون جدیدترین وضعیت کنترل کرونا در این شهرستان اظهار کرد: اقدامات مناسبی در سطح شهرستان از سوی مردم، مدیران اجرایی و

 فرماندار خواف گفت: برای ارتقای سطح بهداشتی و تامین مواد ضد عفونی شهرستان، از سوی یک کارآفرین، نخستین واحد تولید مواد ضدعفونی به زودی در خواف دایر می‌شود.

حسین سنجرانی در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون جدیدترین وضعیت کنترل کرونا در این شهرستان اظهار کرد: اقدامات مناسبی در سطح شهرستان از سوی مردم، مدیران اجرایی و معادن سنگ آهن سنگان صورت گرفته و خوشبختانه شهرستان در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی و عرضه تولیدات این واحد، نیاز شهرستان به مواد ضدغفونی، تامین و با قیمت نازل به داروخانه‌ها و مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

سنجرانی بیان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تیم‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی خواف مستقر می‌شوند و قرار است بیمارستان صحرایی در این شهرستان مهیا شود.

فرماندار خواف در خصوص کارگران معادن سنگ آهن سنگان خواف از شیوع بیماری کرونا و احساس نگرانی آن‌ها گفت: با مدیران معدنی و مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف نشست مشترکی برگزار شد؛ برپایه گزارشی که مدیران معدنی در این نشست دادند شرایط مطلوب به نظر می‌رسد و آن‌ها برای ضدعفونی محیط کار، تامین اقلام بهداشتی و تجهیز کارگران و کارکنان اقدام‌های موثری انجام دادند.

وی عنوان کرد: ضمن استقرار تیم‌های بهداشتی در ورودی و خروجی‌های معادن برای تب سنجی شاغلان این معادن، مقرر شده از ورود کارکنان، کارگران و دیگر مراجعه‌کنندگان با وضعیت سرماخوردگی عادی پیشگیری شود و کارکنان و کارگران بیمار به مرخصی اجباری با حقوق (استحقاقی) بروند.

سنجرانی گفت: خروج کارکنان غیربومی، نوبت‌بندی شده و در دوره‌های 20 روزه صورت می‌گیرد.

وی مطرح کرد: اعلام نظر برای تعطیلی معادن سنگ آهن سنگان خواف بر عهده بهداشت و درمان است و هر زمان احساس کنند، تعطیلی آن‌ها ضرورت دارد، اعلام خواهند کرد.

فرماندار خواف در خصوص رعایت اصول بهداشتی در صنوف عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها نیز گفت: آیین‌نامه‌های بهداشتی از سوی بهداشت و درمان به این واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

سنجرانی افزود: مرخصی و خروج مدیران اجرایی ممنوع و برگزاری هر گونه تجمع، جشن و مراسم لغو شد و همه دستگاه‌هایی اجرایی در خدمت شبکه بهداشت و درمان خواف هستند.

فرماندار خواف اعلام کرد: تاکنون یک بیمار که احساس می‌شود مشکوک به کرونا باشد، شناسایی شده است؛ امیدواریم با مشارکت مردم در حفظ آرامش و رعایت اصول بهداشت فردی و کاهش ترددها و سفرهای غیرضرور، از بحران کرونا عبور کنیم و سریع‌تر به روند عادی فعالیت‌های روزانه برگردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.