کد خبر : 4645
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اسفند 1398 - 7:39

استقرار اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی خواف

استقرار اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی خواف

رییس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: ۲ گروه تشخیص بیماری کرونا در مبادی ورودی این شهرستان مستقر شدند.دکتر علی افکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو گروه در پلیس راه جاده خواف به رشتخوار و سه راهی نشتیفان استقرار یافته‌اند.وی ادامه داد: هر یک از گروه‌های یاد شده



رییس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: ۲ گروه تشخیص بیماری کرونا در مبادی ورودی این شهرستان مستقر شدند.
دکتر علی افکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو گروه در پلیس راه جاده خواف به رشتخوار و سه راهی نشتیفان استقرار یافته‌اند.
وی ادامه داد: هر یک از گروه‌های یاد شده شامل یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان، یک امدادگر از هلال احمر و یک مامور انتظامی و مجهز به تب سنج لیزری، لباس حفاظت فردی و برخی تجهیزات دیگر هستند.
وی گفت: مسافران و افراد در حال تردد در جاده‌های شهرستان خواف توسط این گروه‌ها تحت معاینات اولیه و تب سنجی قرار می‌گیرند و افراد مشکوک به بیماری تنفسی به صورت دقیق بررسی شده و در صورت نیاز به بیمارستان انتقال می‌یابند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خواف افزود: کنترل مسافران ورودی و خروجی نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دارد.
وی ادامه داد: نتیجه آزمایش چهار بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان خواف منفی اعلام شد و هیچ فوتی ناشی از این بیماری در این شهرستان گزارش نشده است.
وی گفت: ۲۴ تخت با تجهیزات کامل در بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان خواف برای درمان بیماران مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا اختصاص یافته است.
دکتر افکار، دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان خواف برای پیشگیری از بیماری کرونا را شامل اطلاع رسانی گسترده در زمینه  شناخت شیوه های انتقال و پیشگیری بیماری از طریق فضای مجازی، تریبون‌های نماز جماعت، ارائه آموزش‌های محیطی از طریق کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت زیرپوشش، پیش‌بینی تمهیدات لازم از جمله آماده‌سازی مکان مجهز برای بستری و انجام اقدامات درمانی برای موارد مشکوک، تشدید بازدیدهای کارشناسان بهداشت از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ذکر کرد.
وی از مردم این شهرستان خواست ضمن پرهیز از توجه و دامن زدن به شایعات در باره بیماری کرونا، اخبار صحیح را از منابع موثق دریافت کنند و با رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه مانند پرهیز از روبوسی، دست دادن و استفاده از ماسک در مواقع لزوم و همچنین ضد عفونی کردن دست‌ها و لوازم در کنترل این بیماری سهیم باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.