کد خبر : 4474
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 شهریور 1398 - 18:28

ساختمان شهرداری خواف در محل موقوفه بنا شده است

ساختمان شهرداری خواف در محل موقوفه بنا شده است

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به بررسی صورت گرفته در سال گذشته و شناسایی پلاک ثبتی که از

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به بررسی صورت گرفته در سال گذشته و شناسایی پلاک ثبتی که از گذشته وقف بوده و مورد تصرف قرار گرفته است، اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت پلاک مذکور به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در سال ۹۷ آغاز شد.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ساختمان شهرداری خواف و خیابان در محل اراضی موقوفه قرار گرفته است، تصریح کرد: علی‌رغم مکاتبه و پیگیری، شهرداری وقفیت اراضی را نمی‌پذیرد و حقوق وقف را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: به ناچار و با توجه به عدم پذیرش شهرداری بر موقوفه بودن مکان، اقدام حقوقی برای اثبات وقفیت و قلع و قمع مستحدثات احداثی شهرداری خواف از طریق مراجع قضایی صورت گرفت.

ذاکری افزود: دادگاه بدوی با توجه به وجود سوابق ثبتی و اسناد مالکیت به نام موقوفه رای به نفع موقوفه صادر کرد و علی‌رغم اعتراض شهرداری خواف به رای صادره، با توجه به کامل بودن اسناد و مدارک وقفی، حکم صادره مورد تایید دادگاه تجدید نظر استان قرار گرفته است.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به حکم قطعی صادره از محاکم، پیگیری لازم برای اجرای حکم از طریق اجرای احکام در حال اجرا است.

گفتنی است ارزش موقوفه مذکور ۱۸ میلیاردی ریال برآورد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.