کد خبر : 4424
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 19:20

مشوق‌های کلزا کاری برای کشاورزان خواف

مشوق‌های کلزا کاری برای کشاورزان خواف

جهاد کشاورزی خواف برای تشویق کلزا کاران؛ بذر یارانه‌ای و کود می‌دهد و به ازای هر هکتار ۵۵میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش یکساله پرداخت می‌کند. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: در هر زمین کشاورزی که قابلیت کشت غلات را دارد می توان کلزا کاشت. رحمان

جهاد کشاورزی خواف برای تشویق کلزا کاران؛ بذر یارانه‌ای و کود می‌دهد و به ازای هر هکتار ۵۵میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش یکساله پرداخت می‌کند.

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: در هر زمین کشاورزی که قابلیت کشت غلات

مشوق های کلزا کاری برای کشاورزان خواف

را دارد می توان کلزا کاشت. رحمان دادپور اظهار کرد: کشت کلزا در این شهرستان از زمان کاشت تا برداشت، هزینه ها را برای کشاورزان حدود 40درصد کاهش می دهد و برداشت این محصول در خواف نیز حداقل 40درصد نسبت به زراعت غلات، بیشتر است. وی افزود:  مدیر جهاد کشاورزی خواف به کشاورزان خوافی توصیه کرد تا مزارع خود را به کشت کلزا اختصاص دهند چون کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد کمی و کیفی این محصولات شود. دادپور افزود: میزان بذر مصرفی این کشت در هر هکتار 5 کیلوگرم است و محصول برداشت شده بصورت تضمینی خریداری می شود. وی گفت: کاشت کلزا در کنترل بیماری های خاک زاد و علف های هرز مزارع غلات و افزایش مواد آلی خاک و بهبود ساختمان آن موثر است و می تواند سبب رشد حداقل ۲۰تا۲۵ درصدی تولید محصولات زراعی در تناوب با کلزا به ویژه گندم و جو شود و عملکرد دانه این محصولات را افزایش دهد. مدیر جهاد کشاورزی خواف بیان داشت، نماتد چغندر قند در زمین کشاورزی در تناوب با کلزا کنترل می شود و کشت کلزا در توسعه صنعت زنبورداری و کاشت در زمین های آیش مفید است. دادپور تاکید کرد: با عنایت به اهمیت کشت این دانه روغنی، کشاورزان کلزاکار در اولویت نهاده ها و تسهیلات قرار می گیرند. زمان کاشت این محصول در شهرستان خواف نیمه های شهریور تا پایان مهر است و دانه های روغنی کلزا در اردیبهشت برداشت می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.