کد خبر : 4352
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 - 17:10

امام جمعه اهل سنت خواف: وجدان، بالاتر از کاغذ و قانون؛ معادن برای مردم چه کردند؟

امام جمعه اهل سنت خواف: وجدان، بالاتر از کاغذ و قانون؛ معادن برای مردم چه کردند؟

امام جمعه اهل سنت خواف: وجدان، بالاتر از کاغذ و قانون؛ معادن برای مردم چه کردند؟ به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولوی خواجه صدرالدین احراری-امام جمعه اهل سنت خواف- در جلسه‌ای که روز چهارشنبه مورخه ۱۶ مردادماه با موضوع “بررسی مشکلات معدنی شهرستان” با حضور مهندس سرقینی معاونت وزارت

امام جمعه اهل سنت خواف: وجدان، بالاتر از کاغذ و قانون؛ معادن برای مردم چه کردند؟

به گزارش خواف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولوی خواجه صدرالدین احراری-امام جمعه اهل سنت خواف- در جلسه‌ای که روز چهارشنبه مورخه ۱۶ مردادماه با موضوع “بررسی مشکلات معدنی شهرستان” با حضور مهندس سرقینی معاونت وزارت صمت در مجمتع معادن سنگان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان داشت: از سال ۱۳۷۷ که به یاد دارم حقوق دولتی ۱۵ درصد معادن در تمامی مراسمات گفته می‌شود و همه گفتند و شنیدند اما مردم چیزی ندیدند. مسؤلان یک چیزی را روی کاغذ می‌نویسیند و می‌گویند، اما مردم جاده‌ها را می‌بینند.
مولوی احراری ضمن تشکر از نماینده محترم مردم خواف و رشتخوار که نسبت به جاده سنگان به تربت حیدریه برنامه‌های زیادی داشتند گفت: در سال ۹۳ کلنگ‌ جاده زده شد ولی اگر به همین ترتیب باشد که در طی ۶ سال تنها ۲۵ کیلومتر آن، هم بی‌کیفیت ساخته شود برای تکمیل آن باید ۳۰ سال دیگر صبر کنیم.
امام جمعه اهل سنت خواف افزود: تا کی باید مردم بر جسد‌ها نگاه کنند؟ فرودگاه برای شهرستان خیلی خوب است اما وقتی ۷۰ باربری برای ۲ سال آینده افتتاح می‌شود این تریلرها به کجا تردد کنند؟ ده‌ها هزار نیرو جذب شود، حقوق معوقه بعضی از شرکت‌ها کجا است؟ بالاتر از کاغذ و قانون وجدان داریم، در شهرستان وضعیت آب به بدترین وضعیت خود رسیده و مخزن از هشت میلیون لیتر به دو ونیم میلیون لیتر رسیده است حتی برای وضو گرفتن مردم مشکل دارند. آبی که از سلامی منتقل شود به معادن به چه قیمت؟ باید انسانها بمیرند که شرکت‌ها آباد شوند؟ قبل از توسعه باید به فکر معیشت مردم بود چه زیرساختی از آب و جاده مهم‌تر است؟
ایشان ادامه داد: شاید شما در کلان شهرها متوجه کم‌آبی و گرما نباشید، رنج کم‌آبی را مردم خواف می‌فهمند که آب برای روشن‌کردن کولر و حتی وضو ندارند.
مولوی احراری تاکید کرد: آیا تا به حال حسرت را در چشمان فرزندان خود دیده‌اید؟ حسرت از نداشتن وضعیت مطلوب زندگی و حسرت از نبود پول به دلیل حقوق عقب افتاده پدر.
ایشان افزود: در رابطه با وضعیت بهداشت سنگان چه اقدامی کردید؟ شهری که بیمارستان و درمانگاه ندارد.
خیلی از شرکت‌ها اقدام به تاسیس مدرسه کردند و چه خوب است که صندوقی تاسیس شود به نام صندوق کمک به آموزش، درمان و خدمت به مردم که اگر مدیرعامل تغییر کرد این صندوق باشد نه اینکه با تغییر مدیر عامل همان مدرسه‌ها هم فعالیت‌شان متوقف شود.
امام جمعه اهل سنت خواف ادامه داد: معادن از گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود، اما در حال حاضر برای مردم این منطقه چه کردید؟ امروزه ده هزار جوان بیکار در منطقه داریم اگر در همین شرکت‌ها جوانان منطقه به کار گرفته شوند شخص بیکاری در این منطقه نخواهیم داشت.
ایشان در رابطه با حقوق و مزایا گفت: حقوق بومیان و غیر بومیان باید متعادل و برابر باشد و طوری نباشد که غیر بومی‌ها از مزیت بیشتر برخوردار باشند.
مولوی احراری در پایان گفت: جلسات، بسیار است اما سوال این است که بازدهی این جلسات برای مردم چیست؟

منبع: عصر خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمک دوشنبه 4 شهریور 1398 - 16:47

به گونه ای اقای احراری صحبت می کنند که انگار تمام معادن دست غیر بومیان است،بهتره اقای احراری کمی به دور واطراف خود نگاه کنه که ببیند چند تا از فامیل های خودش وهمشهریهاش تو ی این معادن مشغول به کارند،حقوق خیلی از بومی ها هم بیشتر از غیر بومی ها نباشه کمتر نیست،همچنین با اومدن غیر بومی ها سبب ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای خیلی از بومی ها شده، قبول دارم مشکلات و کمبودها توی خواف زیاده ولی این دلیل نمیشه که تقصیر همه ی مشکلات رو گردن غیر بومی ها انداخت.