کد خبر : 4317
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 6:29

کاشی‌های ربوده‌شده مدرسه غیاثیه سر از موزه‌های انگلستان و روسیه درآورد

کاشی‌های ربوده‌شده مدرسه غیاثیه سر از موزه‌های انگلستان و روسیه درآورد

کاشی‌های تراشیده‌شده از دیوارهای مدرسه غیاثیه خرگرد که عنوان باشکوه‌ترین بنای تاریخی برجای مانده از دوره تیموری را به‌خود اختصاص داده است، به موزه‌های انگلستان و روسیه منتقل شده است. به گزارش خواف نیوز به نقل از صدای میراث محمود باعقیده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خواف با اعلام این خبر  گفت: متأسفانه در

کاشی‌های ربوده‌شده مدرسه غیاثیه سر از موزه‌های انگلستان و روسیه درآورد

کاشی‌های تراشیده‌شده از دیوارهای مدرسه غیاثیه خرگرد که عنوان باشکوه‌ترین بنای تاریخی برجای مانده از دوره تیموری را به‌خود اختصاص داده است، به موزه‌های انگلستان و روسیه منتقل شده است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از صدای میراث محمود باعقیده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خواف با اعلام این خبر  گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی مردم و افراد سودجو کاشی‌ها و تزئینات معماری مدرسه غیاثیه در روستای خرگرد شهرستان خواف را تراشیده و به سرقت برده‌اند که حالا باید سراغ آنها را در موزه‌های انگلستان و روسیه گرفت.
به گفته او، مدرسه غیاثیه خرگرد یکی از مهم‌ترین آثار معماری دوره تیموریان است که سالانه بخش‌هایی از آن مرمت می‌شود. به گفته باعقیده، این مدرسه تاریخی از سال‌62 تا‌کنون در دست مرمت است و سالانه بخش‌هایی از آن مرمت شده است. مدرسه غیاثیه خرگرد در مرز میان خراسان جنوبی و خراسان رضوی در شهرستان خواف قرار دارد و کاشی‌های آن تا سقف این بنا به سرقت رفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.