کد خبر : 4178
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 19:13

وزش باد شدید سبب خاموشی‌های مکرر برق و بروز خسارت در خواف شد

وزش باد شدید سبب خاموشی‌های مکرر برق و بروز خسارت در خواف شد

وزش باد شدید سبب خاموشی‌های مکرر برق و بروز خسارت در خواف شد روز و شب گذشته، برق شهر خواف چندین بار قطع و وصل شد؛ همچنین مدیر امور برق خواف خسارت وارد شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کرد. به گزارش خواف نیوز یک شهروند خوافی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان

وزش باد شدید سبب خاموشی‌های مکرر برق و بروز خسارت در خواف شد

روز و شب گذشته، برق شهر خواف چندین بار قطع و وصل شد؛ همچنین مدیر امور برق خواف خسارت وارد شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش خواف نیوز یک شهروند خوافی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان اظهار کرد: قطعی مکرر برق در برخی از مناطق شهر خواف به ویژه خیابان‌های شهید مدرس، 72 تن شهید و محله سینا و برخی کوچه‌های این محدوده  سبب شده است که مردم این مناطق در ساعاتی از شبانه روز با مشکلات روبه‌رو شوند.

وی گفت: قطعی مکرر برق باعث از کار افتادن، یخچال، کولر، پکیج و پمپ آب در طول روز می‌شود و مشکلاتی همچون بروز گرمای طاقت فرسا و خرابی مواد غذایی یخچالی در فصل گرم تابستان می‌شود و حتی وسایل برقی را معرض آسیب قرار می دهد و در خیابان‌ها و کوچه ها نیز بی نظمی آمد و شد ایجاد کرده است.

مدیر امور برق خواف پیرامون قطعی‌های مکرر برق در شبانه روز گذشته در شهر خواف و روستاهای احمدآباد و خیرآباد از توابع این شهرستان به ایسنا گفت: قطعی برق در شهر خواف ناشی از رسیدن شاخه‌های درختان خیابان‌ها به حریم شبکه انتقال نیروی برق و اتصال به شبکه بود که براثر وزش شدید باد رخ داد و در حالت هوای عادی چنین مشکلاتی نداریم.

مجتبی حامدی پارسا بیان کرد: همکاران ما پیشتر شاخه‌های درختان را کوتاه کرده بودند اما بر اثر وزش باد شدید برخی شاخه‌ها همچنان به شبکه برق برخورد و سبب قطع و وصل برق می‌شدند که همکاران ما تا ساعت سه بامداد امروز مشغول برش شاخه‌های مزاحم بودند و در نهایت قطعی برق را برطرف کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسائل مربوط به فضای سبز شهرداری است و در برخی مکان‌ها درختان در زیر شبکه انتقال برق کاشته شده‌اند.

او گفت: وزش شدید باد باعث شکسته شدن تعدادی از تیرهای برق شده و هم اینک همه تیم‌های رفع خرابی شبکه برق خواف در حالت آماده باش و انجام وظیفه هستند و خود بنده نیز درحال بازبینی از شبکه انتقال نیروی برق هستم.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد در شهر خواف دیروز حدود 44 کیلومتر بود و برای امروز 50 کیلومتر و برای چهارشنبه 60 کیلومتر پیش‌بینی شده است و اوضاع از لحاظ جوی بدتر می‌شود.

حامدی پارسا گفت: ما نیز دغدغه رفع قطعی برق و خاموشی‌ها را داریم و برای امروز نیز مانورهای بار بر روی شبکه انجام دادیم اما به علت افزایش شدت وزش باد، بروز قطعی و خاموشی مجدد برق در شهرستان خواف محتمل است.

مدیر امور برق خواف ادامه داد: قطعی برق در روستاهای احمدآباد و خیرآباد نیز به علت قطع شدن کابل برق سیستم روشنایی معابر ابتدای جاده احمدآباد و برخورد آن با شبکه انتقال فشار قوی برق بود که پس از ردیابی و عیب یابی، مشکل برطرف شد.

وی اعلام کرد: احداث سیستم روشنایی مزبور توسط شورای اسلامی روستا انجام شده و استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت نشده است و مورد تایید ما نیست.

حامدی پارسا خسارت وارد شده ناشی از شکستن تیرهای برق  و تعمیر شبکه انتقال و بروز خاموشی‌های دیروز را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: از آن‌جا که تا چهارشنبه هفته جاری افزایش شدت باد پیش‌بینی شده، مجددا خسارت‌ها برآورد و پس از آرام شدن وضع جوی به صورت کامل اعلام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.