کد خبر : 4116
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398 - 16:22

زندگینامه و وصیتنامه شهید مهدی خاکباز از روستای برآبادخواف

زندگینامه و وصیتنامه شهید مهدی خاکباز از روستای برآبادخواف

شهید مهدی خاکباز در 9 فروردین 1339 در روستای برآباد خواف دیده به جهان گشود و در بیست و پنجم اردیبهشت 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، شهید مهدی خاکباز در نهم فروردین 1339 در روستای برآباد خواف دیده به جهان گشود و

شهید مهدی خاکباز در 9 فروردین 1339 در روستای برآباد خواف دیده به جهان گشود و در بیست و پنجم اردیبهشت 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، شهید مهدی خاکباز در نهم فروردین 1339 در روستای برآباد خواف دیده به جهان گشود و در بیست و پنجم اردیبهشت 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وي در خانواده ای متعهد به انقلاب اسلامی در برآباد خواف چشم به جهان گشود. دوران ابتدائی و راهنمایی خود را با موفقیت به پایان رسانید و به دبیرستان راه پیدا کرد.
شهید دوران دبیرستان خود را در مدرسه سید مصطفی خمینی در مشهد مقدس به اتمام رساند و به علت همزمانی این دوران با روزهای پرشکوه انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی بر علیه رژیم ظالم پهلوی شرکت کرد و سرانجام برای حفظ مرزهای ایران اسلامی و دفاع از انقلاب ارزشمند ایران به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در بیست و پنجم اردیبهشت 1362 بعد از هفت ماه حضور در جبهه در پاسگاه زید در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفتني است شهرستان خواف 97 شهيد، 283 جانباز و 34 آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرده است.
انتهای پیام/
قسمتی از وصیت نامه شهید
توصیه به والدین: همواره صبر و استقامت داشته باشید و برای شهادت من هرگز احساس ناراحتی نکنید.
توصیه به همسر: علاوه بر صبر و بردباری همواره در تربیت صحیح و اسلامی فرزندم کوشش بسیار و در همه حال در انجام فرایض دینی و حفظ حجاب تلاش کنید.
کلام آخر شهید: در انجام فرایض دینی اهتمام ویژه ای داشته باشید و در مجالس عزاداری ائمه اطهار علیه اسلام شرکت نماید و در جبهه های مختلف انقلاب اسلامی حضور فعالی داشته باشید.




حجت الله سالاري خبرنگار ايثار رضوي در شهرستان خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.