کد خبر : 4057
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 تیر 1398 - 3:16

نارضایتی مردم بخش سلامی از انتقال آب چاه های کشاورزی به صنایع فولادی منطقه سنگان/ اراضی سلامی تشنه تر می شود…

نارضایتی مردم بخش سلامی از انتقال آب چاه های کشاورزی به صنایع فولادی منطقه سنگان/ اراضی سلامی تشنه تر می شود…

نارضایتی مردم بخش سلامی از انتقال آب چاه های کشاورزی به صنایع فولادی منطقه سنگان/ اراضی سلامی تشنه تر می شود…   🔹این روزها موضوع انتقال آب چاه های کشاورزی در بخش سلامی برای صنایع فولادی منطقه سنگان به موضوعی چالش برانگیز درمیان مردم این بخش ، خصوصا کشاورزان این منطقه مبدل شده است. 🔹بر

نارضایتی مردم بخش سلامی از انتقال آب چاه های کشاورزی به صنایع فولادی منطقه سنگان/ اراضی سلامی تشنه تر می شود…

 

🔹این روزها موضوع انتقال آب چاه های کشاورزی در بخش سلامی برای صنایع فولادی منطقه سنگان به موضوعی چالش برانگیز درمیان مردم این بخش ، خصوصا کشاورزان این منطقه مبدل شده است.
🔹بر اساس ماده 28 توزیع عادلانه آب، انتقال آب از یک چاه موتور کشاورزی به خارج از اراضی آبخور چاه کشاورزی ممنوع است و حتی تبدیل آب کشاورزی به صنعت نیز خلاف قانون است.
🔹قانونی که به صراحت می‌گوید بهره‌ برداران از منابع سطحی و یا زیرزمینی صرفا مجاز به استفاده از آب استحصالی در محدوده اراضی مندرج در پروانه بهره‌برداری هستند و توسعه سطح زیر کشت و یا انتقال آب به خارج از اراضی آبخور چاه و یا پروانه بهره‌برداری مطلقا ممنوع است.
🔹اما گویا با تغییر دربرنامه ها ، قرار است بجای اینکه آب چاه های کشاورزی در خدمت رونق گرفتن کشاورزی این منطقه قراربگیرد با انحراف مسیرمی خواهند به صنایع فولادی منطقه سنگان منتقل شود، موضوعی که اخیرا نگرانی های جدی مردم بخش سلامی را بدنبال داشته است و به مهمترین بحث روز مردم تبدیل شده است.
🔹از سوی دیگر این اقدام همچنین باعث خواهد شد تا بخش سلامی که قطب کشاورزی شهرستان خواف است به مرور زمان آسیب‌های جدی ببیند و خرده مالکان ناچار شوند آب و زمین خود را با پایین‌ترین قیمت ممکن بفروشند و روستاهای این منطقه خالی از سکنه خواهد شد.
🔹بی شک به همان اندازه که صنعت در توسعه ورونق اقتصادی استان نقش آفرینی می کند، کشاورزی و باغداری نیز در استان پایه و اساس توسعه محسوب می شود.
🔹یقینا برای چرخش چرخ های صنعت ، فدا نمودن کشاورزی بعنوان مهمترین رکن توسعه اقتصادی استان منطقی به نظر نمی رسد زیرا در حال حاضر اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بعنوان مهمترین طرح اقتصادی کشور با تکیه بر توسعه کشاورزی، در صدر برنامه های دولت قرار دارد.
🔹از این رو لازم است در برهه کنونی با حساسیت تمام وبصورت توامان باروری صنعت و کشاورزی دردستور کار جدی مسوولان استان وشهرستان قرارگرفته و هیچگاه کشاورزی منطقه را قربانی بقای صنعت نکنند.
🔸خبرنگار: ابراهیم بای

منبع: شبکه خبری خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.