کد خبر : 3979
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 2:51

نگهبان سلامی: ناشران کتب کمک درسی به حوزه آموزش با دید تجاری نگاه می‌کنند

نگهبان سلامی: ناشران کتب کمک درسی به حوزه آموزش با دید تجاری نگاه می‌کنند

نگهبان سلامی: ناشران کتب کمک درسی به حوزه آموزش با دید تجاری نگاه می‌کنند نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: برخی از مدارس غیرانتفاعی و منتشر کنندگان کتب کمک درسی و کنکور با دید تجاری به حوزه آموزش نگاه می‌کنند. به گزارش خواف نیوز محمود نگهبان سلامی در

نگهبان سلامی:
ناشران کتب کمک درسی به حوزه آموزش با دید تجاری نگاه می‌کنند
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: برخی از مدارس غیرانتفاعی و منتشر کنندگان کتب کمک درسی و کنکور با دید تجاری به حوزه آموزش نگاه می‌کنند.
محمود نگهبان سلامی

به گزارش خواف نیوز محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در آستانه ثبت‌نام مدارس هستیم و احتمال افزایش غیرضروری شهریه‌ها وجود دارد گفت: در حوزه مدارس بر اساس قانون در کل دوران تحصیل تا سطح دیپلم باید شرایط آموزش رایگان را برای تمام افراد فراهم کنیم؛ یعنی آموزش و پرورش که یک نهاد حاکمیتی است وظیفه دارد این شرایط را فراهم کند و هیچ بحثی درباره مشارکت والدین و مردم در این زمینه وجود ندارد.

آموزش و پرورش باید هر آنچه در قانون مجلس آمده رعایت کند و چنانچه مدرسه‌ای خلاف کند، مجلس حتما برخورد می‌کند

شهریه مدارس غیرانتفاعی باید بر اساس هزینه‌های عرف دریافت شود

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مدارس غیر انتفاعی و آزاد باید بر اساس هزینه‌های عرف و معمولی که انجام می‌شود، شهریه دریافت شود. مردم امروزه با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند و شاید هر فشاری چه از ناحیه مدارس و چه از ناحیه شهریه دانشگاه‌ها مشکلات زندگی را بر آنها سخت‌تر کند.

تلاش می‌کنیم تا حداقل‌ افزایش شهریه لحاظ شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات بنا داریم قبل از شروع سال تحصیلی جلسه‌ای را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش یا وزیری که معرفی می‌شود داشته باشیم تا تمام دغدغه‌ها مطرح شود و در زمینه افزایش شهریه‌ها، حداقل آن در نظر گرفته یا در صورت امکان افزایشی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در قانون مجلس وجود دارد، آموزش و پرورش باید اجرا کند، تصریح کرد: قطعا چنانچه به مجلس گزارش شود که مدرسه‌ای خلاف قانون کاری انجام می‌دهد، مجلس برخورد می‌کند اما چنانچه اعلام نشود ما نیز اطلاعی نداریم مگر اینکه به نهادهای نظارتی و یا مجلس اطلاع‌رسانی شود، مجلس حتما ورود می‌کند، وزیر را به مجلس دعوت و تذکرات لازم را می‌دهیم و از ناحیه آموزش و پرورش با مدرسه‌ای که خلاف کرده برخورد می‌شود.

منتشرکنندگان کتب کمک درسی به حوزه آموزش با دید تجاری نگاه می‌کنند

نگهبان سلامی اظهار داشت: شهریه‌ها با توجه به هزینه‌هایی است که صورت می‌گیرد اما متاسفانه امروز اتفاقی که افتاده این است که برخی آموزش و پرورش را به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلقی می‌کنند، به ویژه مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی اینگونه هستند و یا بخش‌های مختلفی که کتاب‌های کمک آموزشی، تست و کنکور منتشر می‌کنند، با دید تجاری به حوزه آموزش نگاه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید نظارت‌های لازم صورت گیرد و این‌ها طبق چارچوبی که قانون مشخص کرده و در اساسنامه آموزش و پرورش آمده و با تایید شورای عالی آموزش و پرورش رعایت شود و چنانچه کسی خلاف این رویه عمل کند بر اساس قانون پیگیری می‌شود./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.