کد خبر : 3987
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398 - 3:07

در جریان سفر اعضاء هیئت مدیره به خراسان رضوی احکام مستمری بیمه‌شدگان صندوق در روستای سده اهدا شد

در جریان سفر اعضاء هیئت مدیره به خراسان رضوی احکام مستمری بیمه‌شدگان صندوق در روستای سده اهدا شد

اهدا احکام بازنشستگی و ازکارافتادگی روستای سده خواف ، بازدید از مزارع مجتمع کشت و صنعت مروارید دشت سلامی و مجتمع فولاد سنگان از جمله اقدامات هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سفر به خراسان رضوی بود.  به گزارش خواف نیوز، مراسم اعطای احکام بیمه‌شدگان صندوق با حضور مسعود هنردوست، حامد

اهدا احکام بازنشستگی و ازکارافتادگی روستای سده خواف ، بازدید از مزارع مجتمع کشت و صنعت مروارید دشت سلامی و مجتمع فولاد سنگان از جمله اقدامات هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سفر به خراسان رضوی بود.

 به گزارش خواف نیوز، مراسم اعطای احکام بیمه‌شدگان صندوق با حضور مسعود هنردوست، حامد قادرمرزی، مجتبی شاهقلیان از اعضای هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با همراهی عبدالرضا سپهری، سرپرست فرمانداری شهرستان خواف، محمود کاظمی، مدیر صندوق در استان خراسان رضوی، بخشدار و اعضا شورای اسلامی امام جمعه در روستای سده برگزار شد.

سپهری فرماندار خواف ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان  گفت: بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر  یکی از شاخص‌های توسعه است و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خلأ بیمه‌ای در جامعه روستایی و عشایری را  پوشش داده است.

او افزود: ما در شهرستان حدود 4500 خانوار تحت پوشش این بیمه هستند که ۲۴ درصد جمعیت واجد شرایط بیمه روستایی و عشایری شهرستان را تشکیل می‌دهند که از میانگین استانی یعنی 29 درصد مقداری پایین‌تر است.

وی افزود: عدم اطلاع‌رسانی درست باعث پایین بودن رشد بیمه‌شدگان صندوق  شده لذا از بخشداران ،دهیاران و شوراهای اسلامی می‌خواهیم تا در این حوزه اطلاع‌رسانی انجام دهند تا جمعیت بیمه‌شده  بیشتری داشته باشیم  و ما امیدواریم که سازوکاری تهیه شود که همه مردم شهرستان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از مزایای بازنشستگی و سایر مزایای آن استفاده کنند همه باید کمک کنیم تا جامع آماری بیمه در خواف بالاتر برود و ضریب پوشش بیمه افزایش و  از نرم استانی بیشتر شود.

کاظمی مدیر صندوق استان خراسان جنوبی به خدمات دولت در حوزه رفاه اجتماعی اشاره کرد و تشکیل صندوق را  یکی از اقدامات مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های دولت تحت پوشش قرار دادن آحاد جامعه روستایی و عشایری است که تولیدکنندگان عمده مواد غذایی هستند.

کاظمی افزود: در سال گذشته پایش جامعه هدف صندوق انجام شده و پیگیر هستیم که ضریب پوشش بیمه را افزایش دهیم ما در تلاش هستیم که طی سال ۹۸ پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه در روستای سده به عنوان یکی از روستاهای طرح هدف روستای پاک محقق شود .

روستای سده  با حدود 1900 خانوار جمعیت از روستاهای پایلوت پاک انتخابی کارگروه ارتقاء توانمندی زنان روستایی استانداری خراسان رضوی در سال 1398 بوده که شاخص پوشش صددرصدی بیمه اجتماعی از جمله شاخص‌های 7 گانه تحقق روستای پاک به کلیه فرمانداران استان ابلاغ شده است.

در این جلسه نجاری کارگزار معین شهرستان خواف گزارشی از اقدامات صورت گرفته ازجمله پوشش بیمه اجتماعی و پرداخت سهم بیمه شده 40 نفر از کارگران فصلی توسط مجموعه کشت و صنعت سلامی وابسته به شرکت فولاد خراسان ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری شرکت مذکور  بتوانیم کلیه کارگران فصلی شاغل را تحت پوشش بیمه اجتماعی درآوریم

اهدا احکام بازنشستگی و از کارافتادگی کلی روستای سده  و بازدید از مزارع مجتمع کشت و صنعت مروارید دشت سلامی و مجتمع فولاد سنگان از دیگر برنامه‌های اعضای هیئت مدیره صندوق بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.