کد خبر : 3924
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 تیر 1398 - 19:02

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده‌ها و خطوط ریلی خواف

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده‌ها و خطوط ریلی خواف

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده‌ها و خطوط ریلی خواف وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئت همراه عصر امروز پنجشنبه در سفر به خواف به صورت هوایی و زمینی از جاده‌ها و خطوط ریلی این شهرستان بازدید کرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا  محمد اسلامی پس از بازدید از مرز

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده‌ها و خطوط ریلی خواف

وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئت همراه عصر امروز پنجشنبه در سفر به خواف به صورت هوایی و زمینی از جاده‌ها و خطوط ریلی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا  محمد اسلامی پس از بازدید از مرز دوغارن تایباد با بالگرد از خطوط ریلی خواف به معادن سنگ آهن سنگان و هرات و جاده‌های مواصلاتی تایباد به خواف بازدید کرد و در ایستگاه راه‌آهن خواف مورد استقیال مسئولان محلی قرار گرفت.

محمود نگهبان سلامی در نشست کوتاهی که در سالن انتظار ایستگاه مسافری راه‌آهن خواف برگزار شد، کمبود خطوط ریلی و جاده‌ای را مهم‌ترین مشکل بخش صنایع فولادی معادن سنگ آهن سنگان خواف برشمرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: هم اینک 15 میلیون تن کنسانتره آهن، 19 میلیون تن گندله سنگ آهن و 5 میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی در معادن سنگ آهن سنگان خواف تولید می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: از این میزان تولید فرآوده‌های معدنی، 6 میلیون تن توسط خطوط ریلی حمل می‌شود و مابقی با تریلرها از طریق جاده‌های آسفالته جابه‌جا می‌گردد که سبب ترافیک جاده‌ای و بروز سوانح دلخراش رانندگی می‌شود.

وی از کاهش حرکت قطار خواف به تهران انتقاد کرد و گفت: همان‌طور که شرکت راه‌آهن از جابه‌جایی بار سنگ آهن سود می‌برد مردم منطقه انتظار دارند، برنامه حرکت قطار خواف به تهران به حالت قبلی همان یک روز در میان برگردد.

نگهبان سلامی همچنین اعلام کرد: سازمان ایمیدرو برای چهار بانده کردن جاده سنگان ـ خواف به تربت‌حیدریه 250 میلیارد تومان تامین کرده است اما از سوی وزارت راه و شهرسازی تحرکی نیست.

وی در پایان به ساخت راه‌آهن خواف ایران به هرات افغانستان اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح ریلی خواسته روسای جمهور ایران و افغانستان است و ساخت قطعه چهارم آن باقی مانده است که با اتمام آن، مراودات اقتصادی و تجاری آغاز می‌شود و منافعی برای کشور دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.