کد خبر : 3875
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 4:49

بهره‌برداری از طرح مجتمع ۵ میلیون تنی فرآوری و گندله‌سازی سنگان

بهره‌برداری از طرح مجتمع ۵ میلیون تنی فرآوری و گندله‌سازی سنگان

طرح مجتمع فرآوری و گندله‌سازی سنگان با ظرفیت ۵ میلیون تن گندله‌سازی و ۵ میلیون تن فرآوری و کنسانتره سنگ آهن مهر ماه سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صنایع این طرح در خراسان رضوی شهرستان خواف و در مجاورت معدن سنگ آهن قرار دارد و اشتغال@زایی مستقیم

طرح مجتمع فرآوری و گندله‌سازی سنگان با ظرفیت ۵ میلیون تن گندله‌سازی و ۵ میلیون تن فرآوری و کنسانتره سنگ آهن مهر ماه سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صنایع این طرح در خراسان رضوی شهرستان خواف و در مجاورت معدن سنگ آهن قرار دارد و اشتغال@زایی مستقیم آن ۱۴۰۰ نفر و غیر مستقیم ۵هزار نفر ذکر شده است.
این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با هزینه ثابت ۲۴ هزارمیلیارد ریال در حال انجام و اتمام است.
گفتنی است علی‌رغم تامین زیر ساخت‌های برق و آب و گاز جهت امکان راه‌اندازی کارخانه گندله سازی، وضعیت پیشرفت پروژه‌های اصلی تامین زیر ساخت به دلیل موانع و مشکلات موجود که اهم آن مشکلات تامین منابع مالی است متناسب با اهداف بهره‌برداری طرح نبوده است.

 

*** نیازمندی‌های اصلی طرح مجتمع ۵ میلیون تنی فرآوری و گندله‌سازی سنگان

 

وضعیت فعلی سیستم حمل و نقل منطقه (ریلی و جاده‌ای) با عنایت به ضرورت تامین کنسانتره از مبادی منطقه و فرامنطقه‌ای و نیز انتقال محصول به نقاط کشور از دیگر نیازمندی‌های اصلی طرح محسوب می‌شود.
این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در چند مرحله خاکبرداری، آرماتوربندی، قالب بندی، بتن ریزی، خاکریزی، نصب سوله‌های صنعتی و اکنون نصب تجهیزات است که طی ۳۶ ماه انجام گرفته است.

طرح کنسانتره این پروژه با حدود ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح گندله‌سازی آن با ۹۹ درصد به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

گروه صنعتی و معدنی سنگان همچنین طرح طرح ۲٫۵ میلیون تنی گندله‌سازی سنگان را در برنامه دارد که اکنون با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.