کد خبر : 3835
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 11:18

نماینده ستاد معین اقتصادی خواف : نقش معین اقتصادی پشتیبانی، نظارت تخصصی و تکمیل زنجیره اشتغال در شهرستان می باشد.

نماینده ستاد معین اقتصادی خواف : نقش معین اقتصادی پشتیبانی، نظارت تخصصی و تکمیل زنجیره اشتغال در شهرستان می باشد.

نماینده ستاد معین اقتصادی خواف : نقش معین اقتصادی پشتیبانی، نظارت تخصصی و تکمیل زنجیره اشتغال در شهرستان می باشد. دکتر یوسف یوسفی”مدیریت دانشگاه پیام نور” و “نماینده ستاد معین اقتصادی شهرستان خواف”: اشتغال زایی به وسیله دولت یا بخش خصوصی ایجاد می شود اما ضلع سومی نیز وجود دارد و آن اشتغال زایی است

نماینده ستاد معین اقتصادی خواف : نقش معین اقتصادی پشتیبانی، نظارت تخصصی و تکمیل زنجیره اشتغال در شهرستان می باشد.

دکتر یوسف یوسفی”مدیریت دانشگاه پیام نور” و “نماینده ستاد معین اقتصادی شهرستان خواف”:
اشتغال زایی به وسیله دولت یا بخش خصوصی ایجاد می شود اما ضلع سومی نیز وجود دارد و آن اشتغال زایی است که توسط خود مردم بوجود می آید.
یوسفی ادامه داد: این کار مدلی متفاوت و بر اساس طرحی است که سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ درکشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای آسیا برنامه ریزی کرد و توسط استاندار محترم در استان کرمان اجرایی و هم اکنون در استان خراسان رضوی در حال برنامه ریزی و اجراست.

نماینده ستاد معین اقتصادی شهرستان در ادامه به خبرنگار کانال خبری-تحلیلی گفت: در این مدل اقتصادی یک ضلع آن نمایندگان مجلس، ضلع دیگر کارگزاران حکومت و ضلع آخر آن سرمایه گذاران و کارآفرینان می باشند و همچنین نظارت امور آن بر عهده امام جمعه شهرستان می باشد.
یوسفی افزود: از آنجایی که اشتغال زایی توسط دولت محدود می باشد و بخش خصوصی نیز توان ایجاد اشتغال پایدار چندانی ندارد، معین اقتصادی شهرستان با استفاده از ظرفیت مردم به وسیله صندوق تعاونی ها که توسط خود مردم ایجاد شده تولید اشتغال می نماید و اینکار علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در روستاها سبب ماندگاری مردم و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها می شود. نقش معین اقتصادی پشتیبانی، نظارت تخصصی و تکمیل زنجیره اشتغال در شهرستان می باشد و ایجاد بستر مناسب برای عرضه و فروش محصولات تولید شده در این تعاونی ها از دیگر اهداف معین اقتصادی می باشد.
دکتر یوسفی ادامه داد: ستاد معین اقتصادی شهرستان خواف بدین منظور جلساتی را با سرمایه گزاران، دهیاران، روسای شوراها، تعاونی های فعال شهرستان و انجمن های صنفی دامداران و کشاورزان برگزار نموده است و در همین راستا قریب به ۱۰۰ درخواست به دبیرخانه معین ارسال شده که به صورت پایلوت سه طرح شرکت تعاونی روستایی زنان خواف، تولیدی حریر و بسته بندی زعفران انتخاب شده اند.

تولید لباس کار معادن برنامه اصلی شرکت تعاونی روستایی زنان خواف است که عدم وجود بستر مناسب برای فروش محصولات تولیدی یکی از مهمترین مشکلات این شرکت بود که با رایزنی معین اقتصادی شهرستان”شرکت فولاد سنگان”مقرر گردید لباس کار را خریداری کنند و خوشبختانه تعاونی با پذیرش سفارشات فعال شده و سرمایه آن با اخذ تسهیلات قرض الحسنه از سوی معین اقتصادی افزایش پیدا کرد.

یوسفی اظهار امیدواری کرد که شهرستان خواف به عنوان قطب اقتصادی کشور مطرح شود و افزود: امید است با برنامه ریزی مدون مسئولان و معین اقتصادی ، شاهد توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در شهرستان باشیم.

 

منبع: کانال خبری تحلیلی خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.