کد خبر : 3790
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 9:21

رئیس هیات عامل ایمیدرو: شرکت‌های صنعتی و معدنی برای ساخت فرودگاه در منطقه سنگان خواف آمادگی دارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو: شرکت‌های صنعتی و معدنی برای ساخت فرودگاه در منطقه سنگان خواف آمادگی دارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو روز دوشنبه از فولاد خراسان بازدید کرد و در نشستی در استانداری خراسان رضوی که سرپرست فرمانداری خواف و نیز فرمانداران رشتخوار، تربت حیدریه و گناباد و همچنین مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذار در آن حضور داشتند، شرکت کرد. به گزارش خواف نیوز در این نشست درباره

رئیس هیات عامل ایمیدرو روز دوشنبه از فولاد خراسان بازدید کرد و در نشستی در استانداری خراسان رضوی که سرپرست فرمانداری خواف و نیز فرمانداران رشتخوار، تربت حیدریه و گناباد و همچنین مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذار در آن حضور داشتند، شرکت کرد.

به گزارش خواف نیوز در این نشست درباره تمایل سرمایه‌گذاران در طرح‌های زیربنایی مجتمع سنگ آهن سنگان مانند پروژه‌های انتقال آب از دریای عمان به سنگان، توسعه خط آهن و ساخت فرودگاه گفت‌وگو شد.
در این جلسه مقرر شد که مجموعه شرکت‌های صنایع معدنی منطقه سنگان با محوریت ایمیدرو در شرکت سرمایه‌گذاری انتقال آب چابهار به مشهد (شرکت تابش) مشارکت کنند. البته میزان و نحوه مشارکت هر مجموعه با محوریت ایمیدرو تعیین خواهد شد. در این باره مقرر شد در یک ماه آینده تفاهمنامه نحوه مشارکت شرکت‌های فولادی با هماهنگی ایمیدرو و با حضور مسئولان ملی و محلی در استانداری خراسان رضوی آماده شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سرمایه‌گذاران آماده مشارکت در اجرای طرح‌های زیربنایی مجتمع سنگ آهن سنگان هستند.
خداداد غریب‌پور در نشست استانداری خراسان، تاکید کرد: با توجه به آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذار، لازم است نحوه مشارکت شرکت‌های صنایع معدنی در پروژه‌های انتقال آب، توسعه خط آهن و ساخت فرودگاه مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در زمینه انتقال آب آمادگی دارد، گفت: شیوه سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی در پروژه انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، باید در قالب تفاهمنامه همکاری مشخص شود.
غریب‌پور با بیان اینکه انتقال کنسانتره و گندله سنگ آهن در منطقه سنگان خواف، نیازمند ایجاد شبکه ریلی است، گفت: تفاهمنامه ساخت راه آهن سنگان به بافق به طول ۸۰۰ کیلومتر به امضا رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، شهریور امسال قرارداد آن امضا خواهد شد.
وی تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی و معدنی برای ساخت فرودگاه در منطقه سنگان خواف آمادگی دارند و در صورت موافقت مدیران استانی، می‌توان جزییات مشارکت در اجرای این پروژه را در قالب یک تفاهمنامه تعیین کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.