کد خبر : 3615
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 18:46

ساخت محدوده ایرانی راه آهن خواف- هرات به پایان رسید

ساخت محدوده ایرانی راه آهن خواف- هرات به پایان رسید

خطیبی گفت: اتمام راه آهن خواف- هرات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت محدوده ایرانی این پروژه به پایان رسیده است. به گزارش خواف نیوز عباس خطیبی، معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه راه

خطیبی گفت: اتمام راه آهن خواف- هرات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت محدوده ایرانی این پروژه به پایان رسیده است.

اتمام راه آ‌هن خواف- هرات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است/ ساخت محدوده ایرانی راه آهن خواف- هرات به پایان رسیده به گزارش خواف نیوز عباس خطیبی، معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه راه آهن خواف- هرات ۱۳۹ کیلومتر است، گفت: محور ریلی این راه آهن در ایران به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله ساخت ایستگاه راه‌آهن آن هستیم که پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

وی توضیح داد: ۷۷ کیلومتر از این راه آهن در خاک ایران و ۶۲ کیلومتر از آن در خاک افغانستان است که با همکاری نیرو‌های افغانی و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است.

خطیبی اظهار کرد: محور ریلی هرات در کشور افغانستان هنوز به اتمام نرسیده و در مرحله زیرکوبی و ایجاد زیرساخت‌های آن هستند.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده بود که ظرف ۴ ماه آینده ساخت این محور ریلی به اتمام برسد، گفت: به دلیل کمبود منابع مالی و همچنین زمان بر بودن ساخت راه آهن با توجه به شرایط سیاسی افغانستان بعید است در ۴ ماه آینده به اتمام برسد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون برای اتمام این محور ریلی ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است این در حالی است که محدوده خواف این پروژه در ایران صد در صد به اتمام رسیده و محدوده هرات آن جزو تعهدات کشور افغانستان است که باید انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.