کد خبر : 3535
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 19:17

روحانی اهل‌ سنت که «ساربان شترهای بی‌مرتع» در کال شور شد+تصاویر

روحانی اهل‌ سنت که «ساربان شترهای بی‌مرتع» در کال شور شد+تصاویر

به گزارش خواف نیوز به نقل از فارس در نزدیکی‌های مرز ایران و افغانستان، یکی از محروم‌ترین روستاهای کشور هنوز از پا نیفتاده و رمز آن، پرورش شتر است. جالب اینکه در این موضوع، روحانی روستا پیشرو بوده و برای ۲۰ نفر هم اشتغال ایجاد کرده است. به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، اشکان پردل

به گزارش خواف نیوز به نقل از فارس در نزدیکی‌های مرز ایران و افغانستان، یکی از محروم‌ترین روستاهای کشور هنوز از پا نیفتاده و رمز آن، پرورش شتر است. جالب اینکه در این موضوع، روحانی روستا پیشرو بوده و برای ۲۰ نفر هم اشتغال ایجاد کرده است.روحانی اهل‌ سنت که «ساربان شترهای بی‌مرتع» شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، اشکان پردل عکاس عکس مستند  ژانر مستند اجتماعی، اخیراً به شهرستان خواف سفر کرده و مجموعه عکسی با عنوان «ساربان شترهای بی‌مرتع» منتشر کرده است.

پردل در توضیح گزارش تصویری خود نوشته است: در نزدیکی‌های مرز ایران و افغانستان یکی از محروم‌ترین روستاهای مملکت هنوز از پا نیفتاده است. روستای کالشور از توابع شهرستان خواف فقط در یک قلم در زلزله سال ۷۶ یک بار به طور کامل کن فیکن شد و پس از آن ۲۰ سال خشکسالی سخت را پشت سرگذاشت.

مردم برای گذران عمر چاره‌ای نداشتند جز دامداری و در میان دام‌ها هم برای کویر گزینه‌ای پیدا نمی‌شد بهتر از شتر. در این روستا دین و اقتصاد محور مشترکی دارند.

مولوی اصغر کلندرزهی، روحانی روستا و یکی از موفق‌ترین پرورش‌دهندگان شتر در منطقه است. او برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده. مولوی کلندرزهی می‌گوید مدتی است که منابع طبیعی برای چرای شترها موانعی ایجاد کرده به بهانه حفاظت از محیط زیست و این برای حیات مردمی که تنها درآمدشان از پرورش شتر است، خطر بزرگی محسوب می‌شود.

ساربان شترهای بی‌مرتع معتقد است: «شتر خار می‌خورد، چیزی که هیچ دامی طرفش نمی‌رود. چیزی را که تخریب نمی‌کند، آنچه را خدا داده، هرس می‌کند و خیر می‌رساند».

برای مشاهده همه تصاویر روی این پیوند کلیک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.