کد خبر : 3396
تاریخ انتشار : جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 18:38

نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف: ٨ هزار عضو شورایی در استان وجود دارد/در برخی روستاها هنوز یک جلسه برگزار نشده

نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف: ٨ هزار عضو شورایی در استان وجود دارد/در برخی روستاها هنوز یک جلسه برگزار نشده

نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف گفت: تعداد ۸ هزار و ۱۴۰ عضو شورایی در استان وجود دارد، حال آنکه در برخی از روستاها هنوز یک جلسه برگزار نشده‌ و موجب تاسف است؛ به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا، جان‌محمد خداپرست در چهاردمین جلسه شورای اسلامی استان که در شورای شهر برگزار شد، اظهار

نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف گفت: تعداد ۸ هزار و ۱۴۰ عضو شورایی در استان وجود دارد، حال آنکه در برخی از روستاها هنوز یک جلسه برگزار نشده‌ و موجب تاسف است؛
به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا، جان‌محمد خداپرست در چهاردمین جلسه شورای اسلامی استان که در شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت شوراها بسیار است به حدی که هرگونه تک‌روی، استبداد، خودمحوری محکوم به شکست خواهد بود. باید توجه داشت آنچه که منجر به پیشرفت جامعه می‌شود با هم اندیشیدن است. شوراها مظهر دموکراسی در همه دنیا هستند. در این راستا تلاش داریم ثابت کنیم اراده یک شهروند و ایرانی در دورترین روستاها تا بزرگترین کلانشهرها در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارد.
وی افزود: مردم، نقش اساسی در شوراها دارند. باید توجه داشت اعضای شوراها، اعضای حزبی نیستند و مسئولان نباید با آن‌ها برخورد حزبی کنند، بلکه شوراها رکن اصلی در جامعه محسوب می‌شوند اگر این ستون بشکند اساس وحدت بهم خواهد خورد.
خداپرست ادامه داد: ما اعضای شوراها انتظار داریم که مشکلات مردم و نارسایی‌های شهرها به طور علمی و مصداقی مورد بازنگری قرار بگیرد و شوراها در این زمینه باید مطالبه‌گر باشند. این مطالبه‌گری در راستای حفظ ارزش‌های دینی و شان و کرامت مردم است. اعضای شورا با استناد به رای مردم روی کار آمدند؛ بنابراین باید تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در جامعه باشند و قدرت واقعی خود را به منصه ظهور برساند.
;نماینده شورای شهرستان خواف بیان کرد: متاسفانه برخی از مدیران اعتقاد دارند ۸۰ درصد وظیفه شورا انتخاب شهردار است، حال آنکه تنها ۱۰ درصد وظیفه ما این است. با وجود آنکه ۵ دوره از عمر شوراها می‌گذرد هنوز ارزش و جایگاه شورا مبرهن نیست. نکته اینجاست زمانی که سیل، بحران، زلزله و … اتفاق می‌افتد اولین خط بلاهای سیاسی و اجتماعی و اولین مرجع مردم، شوراها هستند؛ بنابراین کار شوراها از نمایندگان مجلس دشوار تر است.
اعضای شورا را برادر ناتنی محسوب می‌کنند
خداپرست توضیح داد: اعضای شوراها از سفره‌های خالی مردم خبر دارند، پس چرا باید شوراها را برادر ناتنی محسوب کنند و با آن‌ها برخورد حزبی کنند؟ یکی از وظایف شوراها نظارت اجتماعی است. شوراهای اسلامی خراسان رضوی باید در ارزیابی عملکرد مدیران نقش داشته باشند؛ چراکه مردم برای رفع مشکلات خود به شورا مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه وجود شوراها نعمتی است که خداوند آن را نصیب جامعه کرده تا مردم مشکلات خود را بدون ترس و لرز به آن‌ها منتقل کنند گفت: ما در هنگام بحران، ستاد بحران تشکیل می‌دهیم آن هم زمانی که مردم کشته شدند، حال آن‌که همیشه باید مدیریت بحران فعال باشد. برای اینکه فرهنگمان دچار اضمحلال نشود باید ستاد بحران فرهنگی نیز تشکیل شود تا آگاهی لازم برای چگونگی حفاظت از فرزندانمان از فضای‌های مجازی و… به‌دست آوریم.
نظام شهرسازی دچار بحران جدی است
نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف تشریح کرد: امروز نظام شهرسازی ما دچار بحران جدی است؛ چراکه ساختمان‌سازی کشور برگرفته از جای دیگری است، حال آنکه باید مبتنی بر ساختمان‌سازی اسلیمی باشد. از سویی دیگر نباید به مردم اجازه داده شود تا در بستر مسیل‌ها خانه‌سازی کنند؛ چراکه با وقوع بحران، اعتبار و هستی مردم از بین می‌رود. در این راستا از ستاد بحران استدعا داریم تا از نظریات شوراها استفاده کند.
خداپرست با بیان اینکه کشاورزی ما دچار بحران است گفت: نیاز است تا به شوراهای روستاها توجه زیادی شود. تعداد ۸ هزار و ۱۴۰ عضو شورایی در استان وجود دارد، حال آنکه در برخی از روستاها هنوز یک جلسه برگزار نشده‌ و موجب تاسف است؛ چراکه مردم به امید بیداری ما هستند، اما کاری صورت نمی‌گیرد. خواهشمندم در تمام کمیسیون‌های ادارات و استانداری اعضای شورا حضور فعال داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.