کد خبر : 3258
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 2:07

کَفتر دره خواف از جمله دره های مطرح خراسان بوده که هر ساله پذیرای علاقه مندان این رشته ورزشی هیجان انگیز است.

کَفتر دره خواف  از جمله دره های مطرح خراسان بوده که هر ساله پذیرای علاقه مندان این رشته ورزشی هیجان انگیز است.

درباره دره نوردی بهار و تابستان هر سال مصادف است با شروع فعالیت‌های دره‌نوردی در اقص نقاط کشور به طوری که هرکجا آب و مسیر صلب العبور باشد آن مکان بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان این رشته ورزشی جذاب است. به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا، دره نوردی به فعالیتی گفته می‌شود که شنا

درباره دره نوردی

بهار و تابستان هر سال مصادف است با شروع فعالیت‌های دره‌نوردی در اقص نقاط کشور به طوری که هرکجا آب و مسیر صلب العبور باشد آن مکان بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان این رشته ورزشی جذاب است.
به گزارش خواف نیوز به نقل از ایسنا، دره نوردی به فعالیتی گفته می‌شود که شنا در جریان آب و فرود از آبشار نیازمند است. این رشته ورزشی با فصل بهار و تابستان آغاز و در آواخر شهریور پایان می‌گیرد. دره‌نوردی به قدری جذاب بوده که با دیدن کلیپ‌های ورزشی تهیه شده این رشته توسط دره‌نوردان هیجان بی‌پایان در مخاطب ایجاد می‌کند به طوری که مخاطب خود را جای فرد دره‌نورد گذاشته و لذت پرش در حوضچه‌های آب دره‌ها را در ذهن خود تداعی و هیجان این کار را با جان دل حس ‌می‌کند.
دره‌نوردی مجموعه‌ای از علوم رشته‌های ورزشی کوهنوردی، سنگنوردی، غارنوردی و آب‌های خروشان از این جهت هر شخصی که  می‌خواهد فعالیت‌های دره‌نوردی را درپیش گیرد باید اطلاعات کافی رشته‌های ورزشی فوق را داشته باشد همچنین لازم به ذکر است که فرد باید اطلاعات کافی از جرایانات آبی داشته باشد زیرا هر حوضچه آب داخل دره‌ها جریان آب متفاوتی دارد و پرش در آن ممکن است اتفاقات ناخوش آیندی برای هر شخصی رقم زند.
فضای دره‌نوری به جهت سخت و بکری محیط همه را مجذوب خود می‌کند از طرفی اگر فرد اطلاعات کافی از این رشته ورزشی مهیج نداشته باشد می‌تواند حادثه‌های جبران ناپدیز برای هر فردی رخ دهد و زیبایی‌های بی‌پایان یک دره را تبدیل به زشت ترین مکان دنیا کند.
باتوجه به اینکه اغلب دره‌های ایران و حتی کشورهای دیگر بسیار صعب‌العبور و نیاز به دانش کار با طناب دارد اگر اتفاقی ساده و یا ناگوار رخ دهد امداد رسانی به مصدوم بسیار سخت و در بعضی مواقع امکان ناپذیر خواهد بود از این جهت فرا گیری دانش کافی این رشته ورزشی الویت زیادی دارد.
دره نوردی ورزشی نیست که هر فردی تصمیم گرفت کوله خود را جمع کند وارد این حرفه شود لذا لازم است هر فرد قبل از ورود به هر دره ی فنی از الفبای اولیه این رشته ورزشی آگاهی کامل داشته باشد و بداند اگر گره‌ای اشتباه بر روی طناب بزند ممکن حوادث ناگواری رخ دهد از این جهت هیچگاه دره نوردی را به صورت فردی انجام ندهید و هر دره را با افراد خبره و رسمی فدراسیون کوهنوردی برود.
باید توجه داشت که قبل از ورود به هرگونه دره فنی اطلاعات کافی از آن دره کسب کنید زیرا آب عاملی اکسید کننده بوده و ممکن است به ابزارهای (صفحه بولت‌های کارگاه دره نوردی) موجود در دره آسیب برساند از این جهت قبل از اتصال هرگونه ابزاری به صفحه از سلامت آن اطمینان کافی پیدا کنید.
دره‌نوردی در فصل تابستان فرصتی بوده که از گرمای ناخوش آیند شهر رهایی پیدا کرده و دقایقی با نسیم خنک دره‌ها و خنکای دلنواز آب هم نشین شد.
عروس دره های ایران دره رغز در استان فارس بوده که هر ساله با شروع فصل گرم علاقه‌مندان دره نوردی از سراسر کشور به این دره سفر می‌کنند همچین دره‌های اجنه در اخلمد، مادر در هزار مسجد، کَفتر دره خواف و تفنگ دره هزامسجد از جمله درهای مطرح خراسان بوده که هر ساله پذیرای علاقه مندان این رشته ورزشی هیجان انگیز است.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.