کد خبر : 3204
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 فروردین 1398 - 19:39

جلسه ستاد هماهنگی روز زمین پاک برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی روز زمین پاک برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی روز زمین پاک برگزار شد جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی زمین پاک با محوریت پاکسازی و ایجاد جلوه ای زیبا در ورودی و خروجی شهرها و روستاها  به ریاست سرپرست فرمانداری خوااف و با حضور بخشداران ، شهرداران، نماینده دهیاران در بخش ها و روسای دستگاههای اجرایی و رئیس شوراهای بخش

جلسه ستاد هماهنگی روز زمین پاک برگزار شد

جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی زمین پاک با محوریت پاکسازی و ایجاد جلوه ای زیبا در ورودی و خروجی شهرها و روستاها  به ریاست سرپرست فرمانداری خوااف و با حضور بخشداران ، شهرداران، نماینده دهیاران در بخش ها و روسای دستگاههای اجرایی و رئیس شوراهای بخش های شهرستان برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ، عبدالرضا سپهری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، پاکسازی طبیعت و فرهنگ سازی میان کودکان و نوجوانانرا از اهداف اصلی برگزاری این جلسه عنوان کرد و افزود: حرکت های خودجوش مردمی و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در راستای فرهنگ سازی برای پاک نگهداشتن محیط زیست در عصر حاضر به عنوان بازویی کارآمد در کنار سازمان های متولی در سال های اخیر قابل تقدیر می باشد.
سپهری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد بالای روستاهای سطح شهرستان در فاز اول در سطح 5 شهرو  از هر بخش 6 روستا را جهت اجرای طرح انتخاب می کنیم.
وی داشتن رضایت نامه از والدین را الزامی خواند و افزود: با توجه به اینکه برای ایات و ذهاب دانش آموزان مشکلی نداریم اما بایستی امنیت محدوده مورد عمل  را با حضور نیروی نظامی و انتظامی به طور کامل پوشش دهیم.
سپهری با تاکید بر این که محوریت این طرح با اداره حفاظت محیط زیست است تصریح کرد: شهرداران و دهیاران روستاهای منتخب با بخشداران هماهنگ باشند تا مشکلی ایجاد نگردد.
سرپرست فرمانداری خواف با تاکید بر نقش مثبت فضای مجازی و رسانه ها در فرهنگ سازی عمومی، ادامه داد: نقش آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار حایز اهمیت بوده و ما باید بتوانیم در روز زمین پاک با حرکت های سازنده خود در جامعه فرهنگ سازی نماییم.
این مقام عالی در خاتمه ضمن قدردانی از فعالین زیست محیطی این شهرستان، از اقدامات زیست محیطی موثر آن ها در جهت ترویج فرهنگ زیست محیطی و حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی ابراز خرسندی نمود و اسامی روستاهای منتخب را به شریح ذیل اعلام کرد:
بخش مرکزی روستاهای : مهرآباد، تیزاب، خرگرد و فایندر
بخش سلامی: سلمان خلیل آباد، چمن آباد، نصرآباد، سده، چهارده، رزداب، احمد آباد
بخش سنگان: برآباد، نیازآباد، بهدادین، مژن آباد، حسین آباد کاریون
بخش جلگه زوزن: بیاس آباد، زوزن، اسد آباد ، باغ بخشی، چاه گچی ،کالشور و بنیاباد
در شهرهای خواف، سلامی ،نشتیفان، قاسم آباد  و سنگان نیز هر کدام در دوم اردیبهشت ماه  این طرح به صورت گسترده اجرا خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.