کد خبر : 3120
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فروردین 1398 - 19:49

رئیس جمعیت هلال احمر خواف: روزانه 17 نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر خواف خدمت‌رسانی می‌کنند/ جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان توسط 2 پایگاه داوطلبان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر خواف: روزانه 17 نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر خواف خدمت‌رسانی می‌کنند/ جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان توسط 2 پایگاه داوطلبان هلال احمر

به گزارش خواف نیوز هادی رمضانی، رئیس جمعیت هلال احمر خواف با اشاره به اینکه 2 پایگاه موقت و ثابت جمعیت هلال احمر خواف در طرح نوروزی ایمنی و سلامت فعال هستند، گفت: در پایگاه‌های هلال احمر خواف روزانه 17 نفر مشغول خدمت‌رسانی هستند. رمضانی با اشاره به فعالیت داوطلبان در طرح فرشتگان رحمت، افزود:

به گزارش خواف نیوز هادی رمضانی، رئیس جمعیت هلال احمر خواف با اشاره به اینکه 2 پایگاه موقت و ثابت جمعیت هلال احمر خواف در طرح نوروزی ایمنی و سلامت فعال هستند، گفت: در پایگاه‌های هلال احمر خواف روزانه 17 نفر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رمضانی با اشاره به فعالیت داوطلبان در طرح فرشتگان رحمت، افزود: کمک‌های خوبی از طرف سایر ادارات برای توزیع 50 کیسه برنج 10 کیلویی و همچنین بسته کامل غذایی همراه با شیرینی و شکلات قبل از نوروز میان 130 خانواده کم‌برخوردار صورت گرفت.

وی در خصوص وقوع سیل در روستای فایندر طی ایام نوروز، بیان کرد: در عملیات امدادرسانی به روستا، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خواف اقدام به تخلیه آب منازل کردند.

* روزانه 9 نیروی هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات خواف خدمت‌رسانی می‌کنند

محمد افشارمقدم، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر خواف اظهار کرد: علاوه بر حضور 5 امدادگر و نجاتگر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، 4 امدادگر و نجاتگر نیز روزانه در پایگاه موقت شهدای چمن‌آباد حضور دارند.

افشارمقدم با بیان اینکه پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای خواف مجهز به یک دستگاه آمبولانس و یک ست نجات است، افزود: تاکنون 4 حادثه در محورهای منتهی به خواف اتفاق افتاده که مصدومان حوادث پس از امدادرسانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

* برگزاری جشن نوروزگاه در آس‌بادهای نشتیفان توسط اعضای جوان هلال احمر خواف

فریبا تدین، مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر خواف نیز از فعالیت یک ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار جوانان هلال احمر خواف خبر داد و گفت: هر روز 3 عضو ثابت، یک نفر به‌عنوان مسئول غرفه دوستدار کودک و یک نفر به‌عنوان مسئول پست در ایستگاه حضور دارند.

تدین تشریح کرد: در ایستگاه ثابت پایگاه سلامت، خیمه نماز و فضای دوستدار کودک فراهم شده و در فضای دوستدار کودک امکاناتی مانند استخرتوپ و وسایل بازی از جمله لگو و منچ و فرم‌های نقاشی برای رنگ‌آمیزی و نقاشی کودکان مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از کمپین بهرفت صورت گرفته و روزانه حدود ۱۶ تا ۱۷ راننده به این کمپین می‌پیوندند، بیان کرد: روزانه 2 نفر در کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) کیف کمک‌های اولیه که با همکاری یکی از بانک‌های شهر تهیه شده، بروشور، کتاب‌های آموزشی و نقاشی را بین مسافران توزیع می‌کنند.

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر خواف ادامه داد: یکی از طرح‌های ابتکاری جوانان هلال احمر خواف، تجهیز یکی از چادرهای هلال احمر با وسایل سنتی مانند مَشک، قابلمه قدیمی و چهارپایه است که 2 نفر از اعضای کانون غنچه‌های هلال (2 کودک زیر 5 تا 7 سال) نیز با لباس دخترانه و پسرانه سنتی در آن حضور دارند و پلاکاردهایی با نکات ایمنی و هشداردهنده درباره طبیعت با آرم هلال احمر را به کودکان اهدا می‌کنند.

تدین با اشاره به برگزاری جشن آیینی نوروزگاه طی روز گذشته در منطقه تاریخی آس‌بادهای نشتیفان، یادآور شد: این جشن توسط جوانان طرح سحاب ثامن (راهنمای مسافران نوروزی) با حضور مسافران داخلی و خارجی و مسئولان شهرستان برگزار شد که به مهمانان هدایایی مانند کیف امداد و کمکهای اولیه ، سی‌دی عیدانه، بروشور و نقشه‌های بوم‌گردی اهدا شد که از این برنامه توسط سیمای استانی گزارش خبری نیز تهیه شد.

*** روزانه 2 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان فعال هستند

منصوره سادات متولی، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خواف نیز از اهدای 130 بسته غذایی برای افراد کم‌برخوردار خبر داد و افزود: هر بسته دارای ارزش ریالی 200 هزار تومان و در مجموع 6 میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

 

منبع: برنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.