کد خبر : 3074
تاریخ انتشار : جمعه 9 فروردین 1398 - 19:20

هشدار: در مسیر بند خاکی روستای خواجه وراب اتراق نکنید

هشدار: در مسیر بند خاکی روستای خواجه وراب اتراق نکنید

هشدار: در مسیر بند خاکی روستای خواجه وراب اتراق نکنید بند خاکی بالادست روستای خواجه وراب که به اشتباه سد گفته می شود در خطر تخریب است. باتوجه به آبگیری بی سابقه بند مذکور و بدلیل عمر بالای آن، ترک های ناشی از ضربات آب به قسمت تاج این بند خاکی،سبب ترک هایی شده که

هشدار: در مسیر بند خاکی روستای خواجه وراب اتراق نکنید

بند خاکی بالادست روستای خواجه وراب که به اشتباه سد گفته می شود در خطر تخریب است.
باتوجه به آبگیری بی سابقه بند مذکور و بدلیل عمر بالای آن، ترک های ناشی از ضربات آب به قسمت تاج این بند خاکی،سبب ترک هایی شده که دائما درحال پیشروی و عمیق تر شدن است.
متاسفانه با بررسی مسیر سیلاب (درصورت شکستن بند)مشخص می شود که حجم زیادی از آب رها شده از بند که پتانسیل و شدت بالایی هم خواهد داشت دقیقا در مسیر اتراق طبیعت گردان، گردشگران و خودروهای آنها خواهد بود.
با برآورد تقریبی آب پشت بند و وضعیت ترک های عمیق و در حال گسترش پیش بینی می شود حتی در صورت عدم بارش مجدد،این دیواره خطرناک توان نگهداری آب موجود و ضربات قوچ(به زبان ساده:ضربه ناشی از برخورد امواج با دیواره هارا ضربه قوچ میگویند) را نداشته و مضافا بدلیل تخریب لایه های زمین در زیر دیواره تاج با نشست تدریجی آب، شکستن دیواره و وقوع فاجعه ای اسفناک دوراز ذهن نمی باشد.
دراین شرایط خاکریزی پشت تاج نه تنها کمکی به نگهداری و عدم ریزش آن نخواهد کرد بلکه در صورت تخریب، این خاکریزی می تواند بر شدت و حجم آب جریان یافته بیفزاید.
تنها راه حل این معضل اطلاع رسانی به همشهریان گرامی جهت عدم توقف یا اتراق درطول رودخانه مسیر بندخاکی مذکور، انحراف مسیر سیلاب، نصب سریع تابلوهای هشدار دهنده در مسیر و کمک به تخلیه بیشتر آب از دهانه خروجی سرریز می باشد.

“یونس بهره مند”
کارشناس بهداشت محیط،

منبع: خواف نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیستون سازه آذران جمعه 17 خرداد 1398 - 8:38

متشکرم