کد خبر : 3070
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 فروردین 1398 - 17:21

آخرین اخبار سیلاب در خواف

آخرین اخبار سیلاب در خواف

  به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا عبدالرضا سپهری  سرپرست فرمانداری خواف گفت: ریزش شدید باران در بالادست روستای فایندر موجب سیلاب و تخریب بخشی از مسیر و معابر اصلی این روستا شد. وی اظهار داشت: در پی اعلام این گزارش پنج دستگاه لودر برای جلوگیری از تشدید سیلاب و ورود آن به

 

سیلاب موجب آبگرفتگی روستای فایندر خواف شد
به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا عبدالرضا سپهری  سرپرست فرمانداری خواف گفت: ریزش شدید باران در بالادست روستای فایندر موجب سیلاب و تخریب بخشی از مسیر و معابر اصلی این روستا شد.
وی اظهار داشت: در پی اعلام این گزارش پنج دستگاه لودر برای جلوگیری از تشدید سیلاب و ورود آن به روستا به محل اعزام شد.
وی گفت: این سیلاب خسارتهای جانی به دنبال نداشت و منجر به آبگرفتگی برخی منازل مسکونی شد.
سپهری افزود: همچنین 50 نفر که عصر چهارشنبه بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای تفریح به بالادست و روستاهای ارزنه و علی آباد خواف رفته و گرفتار سیلاب شده بودند، نجات یافتند.
وی اظهار داشت: 2 خانوار نیز که در دامنه کوههای بخش جلگه زوزن خواف به خاطر بارندگی و جاری شدن سیلاب در دامنه کوهها دچار مشکل شده بودند، با تلاش امدادگران نجات پیدا کردند.
وی گفت: به محض دریافت هشدارهای هواشناسی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران خواف تشکیل شد و علاوه بر تجهیزات دستگاههای اجرایی، ماشین آلات بخش خصوصی نیز آماده خدمت در شرایط بحرانی است.
سپهری افزود: برای جلوگیری از وقوع سیلاب، مسیر انحرافی برای آب های ورودی به سد سلامی پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: روز چهارشنبه در شهر خواف 2 میلیمتر و در بخش سلامی این شهرستان 8.6 میلیمتر باران بارید که در بالادست و روستاهای ارزنه و علی آباد ریزش باران توام با تگرگ و در روستای فایندر همراه با سیلاب بود.
وی گفت: مردم باید با حفظ آرامش به توصیه های ستاد مدیریت بحران توجه داشته باشند.
سپهری افزود: بر اساس اطلاع اداره هواشناسی، میزان بارشها در شهرستان خواف کاهش یافته و فقط در برخی مناطق و به خصوص ارتفاعات توام با رگبار پراکنده است.
وی اظهار داشت: دستکاری در طبیعت و تغییر مسیر آبراهه ها توسط کشاورزان و ساختمان سازی در مسیر آب مشکل در زمان وقوع سیلاب را افزایش می دهد که باید از آن پرهیز کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.