کد خبر : 2792
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 18:24

طبق مدل های پیش‌یابی بیشترین حجم بارش در خواف خواهد بود.

طبق مدل های پیش‌یابی بیشترین حجم بارش در خواف خواهد بود.

به گزارش خواف نیوز به نقل ازز  خبرگزاری صدا و سیما اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: از عصر امروز یکشنبه این استان تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی و نفوذ سامانه بارش‌زا قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش ابرناکی و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با احتمال بروز خسارت و شروع بارش‌های رگباری

به گزارش خواف نیوز به نقل ازز  خبرگزاری صدا و سیما اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: از عصر امروز یکشنبه این استانهشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های خراسان رضوی تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی و نفوذ سامانه بارش‌زا قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش ابرناکی و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با احتمال بروز خسارت و شروع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق خواهد بود.

بر این اساس وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌های استان بخصوص در نیمه غربی ( در فاصله زمانی امشب تا عصر فردا) وجود دارد.

انتظار می‌رود از اواخر وقت فردا دوشنبه 27 اسفند بارش در نواحی سردسیر استان به شکل برف و باران روی دهد.

طبق مدل های پیش‌یابی بیشترین حجم بارش در شهرستان ها و توابع قوچان ، سبزوار ، جوین ، جغتای ، درگز ، کلات ، نیشابور ، ارتفاعات بینالود ، فریمان ، کاشمر ، تربت‌حیدریه و جام ، تایباد ، ریوش ، کاشمر ، گناباد ، خواف ، کاخک گناباد و گلمکان–چناران، سرخس همچنین برخی از نقاط کلانشهر مشهد مقدس پیش‌بینی شده است.

دامنه فعالیت زمانی هسته بارشی این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه اول فروردین پیش‌بینی شده است ، اما بیشترین حجم بارش در فاصله زمانی یکشنبه شب تا عصر دوشنبه همچنین اوایل وقت چهارشنبه تا عصر پنجشنبه روی خواهد داد.

طی فعالیت این سامانه با توجه به بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دید همچنین لغزندگی محورها احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

گسترش جریانات شمالی باعث کاهش دما در بیشتر نقاط استان خواهد شد  و تا روز پنجشنبه اول فروردین بطور میانگین 15  درجه سلسیوس دمای روزانه  در مقایسه با امروز کاهش خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.