کد خبر : 2319
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 14:02

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی: مخالفت با تغییر کاربری بخشی از چاههای کشاورزی سنگان

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی: مخالفت با تغییر کاربری بخشی از چاههای کشاورزی سنگان

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا حبیب الله ترشیزیان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز مهندس گفت: عده ای مخالف تغییر کاربری بخشی از چاههای کشاورزی منطقه سنگان خواف برای تامین آب مورد نیاز صنایع فولادی هستند. وی افزود: هم اینک از کل آب مصرفی

به گزارش خواف نیوز به نقل از ایرنا حبیب الله ترشیزیان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز مهندس گفت: عده ای مخالف تغییر کاربری بخشی از چاههای کشاورزی منطقه سنگان خواف برای تامین آب مورد نیاز صنایع فولادی هستند.
وی افزود: هم اینک از کل آب مصرفی در خراسان رضوی سه تا پنج درصد سهم آب آشامیدنی، تا چهار درصد سهم بخش صنعت و 90 درصد سهم بخش کشاورزی است. مقداری آبی که صنایع فولادی از آب چاهها در سنگان نیاز دارند در برابر سهم زیاد حوزه کشاورزی از آب منطقه بسیار ناچیز است و می توان آب مورد نیاز صنایع فولادی را از چاههای آن منطقه تامین کرد.
ترشیزیان ادامه داد: اگر آب مورد نیاز بخش صنایع معدنی خراسان رضوی را تامین نکنیم و همه آب را به بخش کشاورزی بدهیم پس مزیت نسبی در کدام بخش از اقتصاد قرار می گیرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.