کد خبر : 2073
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 18:26

وزیر نیرو: طرح آمایش برای منطقه خواف طراحی و عملیاتی می‌شود

وزیر نیرو: طرح آمایش برای منطقه خواف طراحی و عملیاتی می‌شود

وزیر نیرو در جلسه بررسی مشکلات آب و برق شهرستان خواف گفت: به‌زودی طرح آمایش منطقه خواف در افق 1404 عملیاتی می‌شود تا بتوانیم موضوع آب را برای همه بخش‌های این منطقه حل کنیم.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” افزود: شرکت مدیریت منابع آب ایران با همکاری مدیران استانی و دست اندرکاران بخش‌های

وزیر نیرو در جلسه بررسی مشکلات آب و برق شهرستان خواف گفت: به‌زودی طرح آمایش منطقه خواف در افق 1404 عملیاتی می‌شود تا بتوانیم موضوع آب را برای همه بخش‌های این منطقه حل کنیم.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” افزود: شرکت مدیریت منابع آب ایران با همکاری مدیران استانی و دست اندرکاران بخش‌های مختلف این منطقه، با استفاده از مطالعات انجام شده در صورت مطالعات جدید، طرح آمایش منطقه خواف را طی فرصت کوتاهی عملیاتی خواهد کرد.
وی با اشاره به این که نباید خاکریزهای اختلاف میان صنعت، کشاورزی و آب را بزرگ کنیم و تاجایی که مقدور است باید مشکلات را یک موضوع واحد بدانیم و طرح آمایش مشخص داشته باشیم، گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار شود تا هم مشکلات بخش صنعت حل شود  و هم آسیبی به بخش کشاورزی وارد نشود. همچنین مسئله و کیفیت آب شرب یک خط قرمز است و قطعا کاری نمی‌کنیم که در آینده نزدیک یا دور منابع آب شرب مردم با مشکل مواجه شود.
اردکانیان با بیان اینکه آب متعلق به‌همه مردم، کشاورزان، صنعتگران و ساکنان منطقه است، ادامه داد: اطمینان می‌دهم با اتکا به ظرفیت‌های موجود، این مشکلات قابل حل است و نباید اینطور باشد که تامین یک هدف مستلزم زیر گرفتن هدف‌ها و بخش‌های دیگر باشد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه یکی از قوی‌ترین و غنی‌ترین نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در این منطقه با 30 هزار مگابایت ظرفیت تصریح کرد: منفعت مشترک همه ما حفظ حیات در این منطقه و توسعه منابع و بهره‌مندی کشور از این منابع خدادادی، افزایش اشتغال صنعتی و کشاورزی است.
وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات راه‌حل دارد، خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص باید بتوانند به بهترین شکل از ارزش افزوده منابع در این منطقه استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.