کد خبر : 1880
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 دی 1397 - 18:55

معاون وزیر راه و شهرسازی: زیرساختهای معادن سنگان متناسب با سرمایه گذاری توسعه نیافته است

معاون وزیر راه و شهرسازی: زیرساختهای معادن سنگان متناسب با سرمایه گذاری توسعه نیافته است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساختهای معادن سنگان خواف متناسب با سرمایه گذاری آن توسعه نیافته است. خیرالله خادمی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان اجرایی شهرستانهای خواف و رشتخوار افزود: باید زیرساختهای معادن سنگان در سالهای گذشته متناسب با حجم سرمایه گذاری توسعه می یافت. وی ادامه داد:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساختهای معادن سنگان خواف متناسب با سرمایه گذاری آن توسعه نیافته است.
خیرالله خادمی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان اجرایی شهرستانهای خواف و رشتخوار افزود: باید زیرساختهای معادن سنگان در سالهای گذشته متناسب با حجم سرمایه گذاری توسعه می یافت.
وی ادامه داد: جاده های منتهی به معادن سنگان جوابگوی تردد بسیار وسایل نقلیه به ویژه تریلی و کامیونهای حامل بار نیست و معادن فعال در منطقه باید تا حد امکان از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای جابجایی سنگ آهن استخراجی بهره بگیرند.
وی گفت: مسیر 150 کیلومتری تربت حیدریه به خواف از وضعیت مناسب برخوردار نیست و نیازمند بهسازی است که باید با جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی چهار خطه شود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و چهار خطه نمودن این جاده را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مطالعات مرحله نخست این طرح انجام شده و مرحله دوم آن در دست اقدام است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این گردهمایی گفت: امنیت، مهمترین زیرساخت توسعه سرمایه گذاری در هر منطقه است و سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریالی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نشان دهنده امنیت خوب منطقه است.
خداداد غریب پور افزود: میزان سرمایه گذاری در این مجتمع در آینده نزدیک به 200 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و قرار است 40 میلیون تن سنگ آهن معادل 25 درصد مجموع تولید کشور در این منطقه استخراج شود.
وی همچنین از تشکیل کمیته توسعه سنگان با هدف بررسی مسائل و مشکلات و موانع سرمایه گذاری این منطقه در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: اولویت ما اشتغال نیروی انسانی بومی و رعایت حقوق کارگران شرکتهای تابعه مجتمع سنگ اهن سنگان خواف است و واحدهای صنعتی فعال باید حقوق کارگران را رعایت کنند.
وی خواستار مشارکت سرمایه گذاران در مسائل مربوط به توسعه زیرساختهای مجتمع سنگان خواف شد و تاکید کرد: حفظ حقوق دولتی و عامه مردم در اولویت اقدامات قرار دارد.
معاونان وزیر راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به خواف از زیرساختها و معادن فعال مجتمع سنگان این شهرستان بازدید کردند.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.