کد خبر : 1844
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 19:09

مدرس حوزه علمیه احناف خواف: قرآن به گونه‌ای نازل شد که همه فصحا را عاجز ساخت

مدرس حوزه علمیه احناف خواف: قرآن به گونه‌ای نازل شد که همه فصحا را عاجز ساخت

گروه فعالیت های قرآنی – مدرس حوزه علمیه احناف خواف گفت: قرآن در زمانی نازل شد که توانست با معجزه خود همه فصحا را از کار خویش عاجز سازد. به گزارش ایکنا از خراسان رضوی مولوی حبیب‌الرحمن قهستانی امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب و روحانیون اهل سنت که با حضور جمعی از حافظان

گروه فعالیت های قرآنی – مدرس حوزه علمیه احناف خواف گفت: قرآن در زمانی نازل شد که توانست با معجزه خود همه فصحا را از کار خویش عاجز سازد.

قرآن به گونه‌ای نازل شد که همه فصحا را عاجز ساختبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی مولوی حبیب‌الرحمن قهستانی امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب و روحانیون اهل سنت که با حضور جمعی از حافظان قرآنی در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، خطاب به طلاب حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: باید مدعی بود که قرآن همه عرصه‌های زمانی و مکانی را در نوردید و در زمانی به میدان آمد که همه مردم شاعر، اهل سخن و… بودند و رقابت شدیدی در عرصه سخنوری داشتند. در این میان قرآن عظیم به عنوان معجزه بزرگ پیامبر(ص) وارد شد و همه سخنوران و فصحا را عاجز کرد.

وی اظهار کرد: اعجاز علمی قرآن در جهات مختلف را می‌توان شاهد بود که این اعجاز در زمینه‌هایی چون سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و آنچه که مربوط به انسان می‌شود، قابل درک است. بر همین اساس است که می‌گوییم قرآن معجزه‌ای کامل است و انسان‌ها می‌توانند با استفاده از آن به رشد، ترقی و درجات عالی دست یابند و این اعجاز به گونه‌ای است که هر روز که می‌گذرد، دانشمندان به عرصه‌های جدید علمی قرآن پی می‌برند.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف عنوان کرد: همواره یگانه کتابی که انسان‌ها پیرامون آن به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند، پیروز شدند؛ بر این اساس بود که به قرآن تمسک جستند و آن را در زندگی خود سرلوحه قرار دادند. به همین دلیل در جنگ‌ها، مناظرات و اتفاقات دیگری پیروز شدند. اسلوبی که قرآن برای عرب و عجم دارد، شنیدنی و لذت بخش است به گونه‌ای که همه انسان‌ها سر تعظیم در برابر قرآن فرود می‌آورند و حرفی برای گفتن در برابر آن ندارند.

قهستانی خاطرنشان کرد: همچنین یگانه کتابی که حق شهروندی و انسانیت را به خوبی به تصویر کشیده قرآن است اما در معنای کلی تر لازم است حق انسانیت را از قرآن آموخت. منطق قرآن که همواره و همیشه درس عدالت، برابری، عزت و انسانیت را به ما می‌دهد. خداوند متعال یکی از بزرگترین اعجاز قرآن را این می‌داند که قرآن محفوظ مانده است. خداوند می‌فرماید «ما خود این قرآن را نازل کردیم و خودمان هم از آن محافظت خواهیم کرد و بر همین اساس است که قرآن نمی‌تواند تحریف شود».

مدرس حوزه علمیه احناف خواف تصریح کرد: در واقع عمل ما مسلمانان باید به همان میزانی باید باشد که قرآن به آن توجه داشته اما امروز برخی از این عمل‌ها به گونه‌ای است که بر خلاف قرآن شکل گرفته و همواره جامعه را دچار تفرقه، نزاع و کشمش می کند و این منجر شده که سرزمین ما عزت و اقتدار خود را از دست دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.