کد خبر : 1840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 19:55

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ؛ کاهش آسیب‌های اجتماعی با رونق اشتغال/پرداخت ۱۲ میلیارد و۳۶ میلیون تومان تسهیلات به روستائیان و عشایر

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ؛ کاهش آسیب‌های اجتماعی با رونق اشتغال/پرداخت ۱۲ میلیارد و۳۶ میلیون تومان تسهیلات به روستائیان و عشایر

جلسه شورای اشتغال شهرستان خواف  با حضور محمد سنجری مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ، عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان ،بخشداران  و روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری خواف برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛عبدالرضا سپهری خواف را بزرگترین شهرستان استان از لحاظ وسعت و گسترگی عنوان کرد و

جلسه شورای اشتغال شهرستان خواف  با حضور محمد سنجری مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ، عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان ،بخشداران  و روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری خواف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛عبدالرضا سپهری خواف را بزرگترین شهرستان استان از لحاظ وسعت و گسترگی عنوان کرد و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی دولت تدبیر و امید با توجه به سیاست توسعه عدالت خواهانه خود هدف را روستاییان و عشایر قرار داده و برای حمایت از این عزیزان بخشی از آن را تحمل کند و تامین نماید.
سپهری با بیان اینکه خوشبختانه در جهت پرداخت تسهیلات در استان رتبه ی قابل قبولی داریم خاطر نشان کرد:بانکهای عامل باید فرایند پرداخت به متقاضیان را تسهیل نمایند و از نگاه سخت گیرانه پرهیز نمایند.
محمد سنجری مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با مقایسه وضعیت شهرستان نسبت به تعهدات ابلاغ شده افز.ود: در سال 97 تعهد ابلاغ شده در استان تعداد 110 هزار نفر بوده که 103 درصد در استان محقق شده است. در شهرستان نیز از تعداد 2524 نفر فرصت شغلی ابلاغ شده ، تا کنون 80 درصد (2026فرصت شغلی) محقق شده است.
سنجری از میزان جذب 47 درصدی طرح استاد شاگردی در شهرستان خبر داد و گفت: مسئولانن دخیل در این امر با دارا بودن ظرفیت های عظیمی همچون صنعتی و معدنی ، باید همت خود را بکار گیرند و این طرح را نهادینه و آموزشهای لازم جهت ورود متقاضیان به بازار کار را فراهم نمایند.
سنجری از عملکرد 2درصدی مدیران در جذب متقاضیان در طرح کار ورزی ابراز نارضایتی نمود و گفت: تعهد کارورزی در شهرستان تعداد 162 نفر بوده که متاسفانه فقط تعداد 2 نفر جذب داشته ایم .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به صدور 110 مجوز مشاغل خانگی در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 97 مجوز پشتیبان و تعداد 13 مجوز مستقل داریم که این آمار بسیار خوبی در شهرستان می باشد.
سنجری ایجاد اشتغال پایدار را یکی از عوامل اساسی در کاهش آُسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: به منظور کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها  مبلغ 12 میلیارد و36 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. علاوه بر مبالغ پرداختی در قالب توسعه پایدار روستایی کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی شهرستان نیز هر کدام به ترتیب مبلغ 1 میلیاردو 685 میلیون تومان  و 855 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده اند که این اقدام می تواند در زمینه کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی  موثر باشد.
این مقام عالی در خاتمه  با بیان اینکه روستا ها کانون تولید است و  دولت در راستای جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرستان ها اقدام به ایجاد اشتغال پایدار و پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری نموده ، تصریح کرد: بانک های عامل و صندوق ها موظفند جهت تسهیل پرداخت تسهیلات مذکور از انواع سند منازل روستایی ، سند زمین کشاورزی ، سند ماشین آلات ، سند واحد های دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی و در نهایت سفته  را از متقاضیان بپذیرند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.