کد خبر : 1789
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 12:55

همزمان با پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله: برگزاری همایش و دوره آموزشی مباحث مدیریت بحران خواف

همزمان با پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله: برگزاری همایش و دوره آموزشی مباحث مدیریت بحران خواف

همزمان با پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله ، دوره آموزشی مباحث مدیریت بحران ویژه دهیاران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  با شعار تدبیر در حوادث به ریاست عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف و با حضور معاونت عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، مدیران دستگاههای اجرایی، بخشداران، شهرداران ، دهیاران و

همزمان با پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله ، دوره آموزشی مباحث مدیریت بحران ویژه دهیاران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  با شعار تدبیر در حوادث به ریاست عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف و با حضور معاونت عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، مدیران دستگاههای اجرایی، بخشداران، شهرداران ، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا  در فرمانداری خواف برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف،عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف با بیان خسارات وارد شده مالی و جانی زلزله سال 82 در شهر بم ، به نقش بسیار مهم آموزشهای عمومی در کاهش اثرات بلایای طبیعی با توجه به حادثه خیز بودن شهرستان اشاره نمود.
سپهری دهیاران روستا را مدیران بحران روستا خواند و افزود: دهیار باید بر کلیه وظایف خود واقف بوده و در مواقع حساس و غیر مترقبه نسبت به مدیریت نمودن  بحران در روستا اقدام کند.
وی شناسایی نقاط آسیب پذیر در روستا ، جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق روستا ، ایجاد گروههای داوطلب مردمی ، ذخیره سازی مواد و تجهیزات لازم ، برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه را از دیگر وظایف دهیاران برشمرد و بر ارسال برنامه تهیه بودجه سالانه سال 98 ظرف 10 روز آینده تاکید نمود.
سپهری در خاتمه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ارسال پروژه های قابل افتتاح تاکید کرد و گفت: امسال بایستی مراسمات دهه فجر با سالهای گذشته متفاوت باشد ، دستگاههای اجرایی بایستی مهمترین پروژه های خود طی 40 سال گذشته را به همراه اعتبارات ارسال تا بولتن دهه فجر پربارتر از گذشته تدوین گردد.
لازم به ذکر است زارعی معاونت عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز ضمن بیان اهمیت مباحث آموزشی مدیریت بحران به طور مفصل مطالبی در خصوص مدیریت بحران در قبل، حین و بعد از بروز بحران ها پرداخت .
گفتنی است، پنجم دی ماه همزمان با سالروز وقوع زلزله 6.6 ریشتری بم در سال 1382 به عنوان روز «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.